به گزارش ایرنا ، رویا کاظمی روز پنجشنبه در جریان برگزاری آزمون سراسری حفظ ، مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت (ع) افزود: فعالیت های 2 موسسه قرآنی نسیم وحی و هجرت این شهرستان در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در این شهرستان موفقیت آمیز است.
وی گفت: کسب رتبه های برتر کشوری توسط موسسه قرآنی نسیم وحی خلخال در سال های متمادی و حضور هزاران قرآن آموز در کلاس های آموزشی این موسسه بیانگر تلاش وافر دست اندرکاران این موسسه در پیشبرد اهداف قرآنی در جامعه است.
او با بیان اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی برای پیشگیری از فرهنگ ابتذال غرب اظهار داشت: تنها راه مبارزه با ابتذال در فضای حقیقی و مجازی تمسک به قرآن و اولیای الهی است.
وی با قدردانی از تلاش مدیریت و کارکنان موسسه ها و خانه های قرآنی زیرپوشش این اداره در بسط و توسعه فعالیت های قرآنی گفت: موسسه های قرآنی و فعالیت های قابل توجه آنها افتخار خلخال و استان اردبیل است.
وی گفت: این موسسات علاوه بر کسب رتبه برتر در بین موسسه های قرآنی وابسته به معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سه سال متوالی موفق به آموزش بیش از 15 هزار نفر از علاقه مندان به یادگیری قرآن کریم در استان شده اند.
وی اظهار کرد:موسسه قرآنی هجرت خلخال نیز سال گذشته موفق به کسب عنوان برتر در بین هزار و 500 موسسه قرآنی کشور شد.
وی گفت: از آغاز فعالیت موسسه قرآنی هجرت در خلخال تاکنون بیش از 10 هزار نفر در رشته های مختلف قرآنی در این موسسه آموزش دیده و به ترویج فرهنگ قرآن و عترت در این شهرستان کمک کرده اند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلخال افزود: این موسسه اقدام به برگزاری کلاس های قرآنی شامل روخوانی ، روانخوانی ، فصیح خوانی ، ترجمه ، مفاهیم ، صوت و لحن ، حفظ قرآن ، نهج البلاغه ، تجوید و صرف و نحو کرده و به قبول شدگان در آزمون پایان این دوره ها گواهینامه قبولی اعطا شده است.
در آزمون سراسری قرآن که در 2 حوزه امتحانی خلخال برگزار شد، 310 نفر در رشته های قرآنی حفظ ، مفاهیم و تفسیر نهج البلاغه رقابت کردند.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.