به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز سه شنبه در جلسه ستاد برگزاری جشنواره های خلخال افزود: برغم پیگیری و تلاش ها برای راه اندازی تجهیزات تله سیژ تفرجگاه اندبیل ، نوسان قیمت دلار و افزایش آن دلیل اصلی تاخیر در اجرای این پروژه بزرگ گردشگری شهرستان است.
وی گفت: برای اجرای این پروژه که با مشارکت مالی 80 درصدی سازمان همیاری شهرداری های استان اردبیل و 20 درصدی مشارکت مالی شهردای انجام می شود، 120 میلیارد ریال اعتبار با کارمزد 6درصد از محل تسهیلات اعتباری توسعه پایدار روستایی استان تخصیص یافته است.
او اظهار داشت: دریافت تسهیلات بانکی از سوی سرمایه گذار طرح در مراحل پایانی بوده و با پرداخت تسهیلات یاد شده از سوی بانک عامل راه برای اجرای این پروژه بزرگ گردشگری منطقه هموار خواهد شد.
بابایی از اعلام آمادگی یک سرمایه گذار جدید برای ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی در تفرجگاه اندبیل خبر داد و افزود: نظر سرمایه گذار جدیدی را برای راه اندازی تجهیزات تله کابین در این تفرجگاه جلب خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه در زمستان امسال پنج جشنواره در قالب برنامه های زمستان بیدار در این شهرستان از سوی ستاد جشنواره های زمستان بیدار اجرا شده ، گفت: هشت جشنواره دیگر نیز از جمله استقبال از بهار ، چهارشنبه سوری ، تکم خوانی و خدر نبی تا پایان امسال برگزار می شود.
او از برگزاری هفتمین جشنواره ورزش ها و بازی های زمستانی و ششمین جشنواره زمستان بیدار در منطقه گردشگری اندبیل خبر داد و افزود: با توجه به قول داده شده به مردم در زمینه برگزاری این جشنواره با اولین بارش مناسب برف در منطقه ، این جشنواره جمعه آخر این هفته برگزار می شود.
بابایی ساخت آدم برفی ، تندیس های یخی و برفی ، کوهپیمایی عمومی ، بازی های بومی و محلی ، پرواز بادبادک ها ، موسیقی ، والیبال روی برف ، سوار کاری ، پخت غذاهای محلی و اسکی را از جمله برنامه های پیش بینی شده برای این جشنواره ذکر کرد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.