به گزارش ایرنا ، بابک مرسلی روز دوشنبه در کارگاه آموزشی ناظرین بازار و ضابطین قضایی خلخال افزود: در حالی که نظارت بر کار اعضای اتحادیه های صنفی باید از سوی هیات مدیره هر یک از اتحادیه ها و بصورت مستقل باشد، بیشتر امور مربوط به این تشکل های غیر دولتی صنفی از سوی اتاق اصناف شهرستان انجام می شود.
وی فقدان استقلال عملکرد در داخل اتحادیه های صنفی را از جمله عوامل ضعف نظارت بر قیمت کالاهای مورد هدف و اساسی مردم از جمله گوشت گرم مرغ و گوشت قرمز در بازار ذکر کرد.
او اظهار داشت: برغم دعوت از روسای اتحادیه های صنفی برای شرکت در این جلسه متاسفانه حتی یک نفر از این افراد در این کارگاه آموزشی حضور نیافته و این نمونه ای از بی توجهی اتحادیه ها به قوانین نظام صنفی کشور و وجود نابسامانی در اتحادیه های صنفی شهرستان است.
وی با بیان اینکه بسیاری از اعضای هیات مدیره اتحادیه های صنفی به وظایف قانونی خود در بحث قوانین نظام صنفی آشنا نیستند برگزاری این کارگاه آموزشی را در جهت آگاه سازی این افراد با وظایف قانونی محوله و برای اجرای برنامه های کمیته مقابله با گرانفروشی و احتکار شهرستان ذکر کرد.
مرسلی گفت: قیمت گذاری روزانه گوشت مرغ ارسالی از مرکز استان اردبیل به شهرستان وظیفه اتحادیه مرغ فروشان است ولی به این وظیفه هرگز بدرستی عمل نشده و زمینه ساز تفاوت قیمت عرضه شده به مردم با مرکز استان شده است.
وی با اشاره اینکه کمبود بازرس در اداره صنعت ، معدن و تجارت و اتاق اصناف خلخال کار نظارت بر بازار را دشوار کرده ، افزود: فعالیت سه بازرس در این 2 دستگاه اجرایی و تشکل غیر دولتی صنفی در هیچ شرایطی جوابگوی بازرسی بیش از سه هزار و 500 واحد صنفی دارای پروانه فعالیت و صدها واحد فاقد پروانه کسب در این شهرستان نیست.
مرسلی گفت: برای حل این مشکل انتخاب بازرسان افتخاری از سوی معتمدین خلخال از سوی اداره تعزیرات حکومتی شهرستان پیشنهاد شده و متقاضیان برای بازرسی افتخاری می توانند مدارک مورد نیاز را به اتاق اصناف ارائه کنند تا کارت بازرسی آنها در مرکز کشور صادر و در اختیار افراد واجد شرایط این کار قرار بگیرد.
پیش تر علی نباتی ، دادستان عمومی و انقلاب خلخال از برخورد جدی با اخلالگران در نظم اقتصادی بازار این شهرستان و افرادی که به هر نوع در گرانفروشی ، احتکار و اختفای کالا دست دارند، خبر داد.
خلخال در حنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.