رییس بیمارستان امام خمینی خلخال روز پنجشنبه به خبرنگار گفت: این کودک که در اثر حمله سگ ها و گاز گرفتگی از ناحیه کمر ، لگن و 2 پا مصدوم شده ، هم اکنون تحت مداوای پزشکان این بیمارستان قرار دارد.
دکتر اسماعیل صالحی افزود: با حضور پزشکان اورژانس این مصدوم به اتاق عمل بیمارستان امام (ره) منتقل و اقدامات اولیه پزشکان در اتاق عمل برای پیشگیری از خونریزی و ترزیق واکسن هاری و سرم این بیماری انجام گرفت.
او اظهار داشت: در حال حاضر حال عمومی کودک خوب و پس از اطمینان از بهبودی کامل امیر رضای هفت ساله توسط پزشکان معالج ، وی تا سه روز آینده از بیمارستان مرخص خواهد شد.
فاطمه جوادی ، شهردار خلخال نیز که برای عیادت از کودک مصدوم در بیمارستان حضور داشت ، به خبرنگار ایرنا گفت: کار زنده گیری سگ های بی پناه از سه روز پیش در این شهر خلخال شروع شده و تاکنون 40 قلاده سگ زنده گیری و به مرکز نگهداری سگ های بی پناه در تبریز انتقال یافته اند.
وی اظهار داشت: موضوع جمع آوری سگ های بی پناه از معابر عمومی شهر از اولویت های کاری شورای اسلامی و شهرداری بوده و در گذشته نیز جمع آوری این حیوانات بصورت زنده گیری و در چند مرحله از سوی شهرداری خلخال و شورای اسلامی این شهر برای اجرا شده است.
وی با انتقاد از عدم همکاری مردم برای اجرای طرح جمع آوری سگ های بی پناه افزود: در حالی که اجرای این طرح هزینه های سنگینی را به شهرداری تحمیل می کند تعدادی از افرادی که در خرید و فروش سگ های بی پناه فعالیت دارند بصورت عمدی و برای حفظ منافع شخصی در اجرای این طرح کار شکنی می کنند.
او گفت: شهرداری از ماموران انتظامی برای اجرای این طرح کمک گرفته است.
وی با بیان اینکه ایجاد زمینه آرامش شهروندان از وظایف ذاتی شهرداری است ، اظهار کرد: سگ های بی پناه حق حیات دارند و برای ایجاد تعادل و جلوگیری از اقدامات خشن گذشته از جمله کشتن این حیوانات با شلیک تیر مستقیم ، نیازمند حمایت و همکاری گروه های مختلف مردمی برای اجرای طرح زنده گیری این حیوانات هستیم.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.