عزیز حبیبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر تشکلی خواستار فعالیت و برنامه سیاسی باشد مورد موافقت قرار می گیرد و دانشگاه هیچ تفاوتی در بین تشکل های دانشجویی به لحاظ فعالیت سیاسی قائل نیست.
وی اضافه کرد: دعوت از فعالان سیاسی برای سخنرانی جزو وظایف دانشگاه نیست و این کار بر عهده تشکل های دانشجویی است و هر زمان بخواهند می توانند کرسی های آزاد اندیشی را برگزار کنند.
حبیبی از فعالیت پنج تشکل دانشجویی در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و افزود: دانشگاه از همه برنامه های مفید پیشنهادی تشکل های دانشجویی حمایت می کند.
او با بیان اینکه در 10 سال اخیر هیچ دانشجویی از این دانشگاه در ارتباط با مسائل سیاسی و امنیتی بازداشت نشده ، اظهار داشت: اعتقاد داریم دانشگاه محیط امنیتی نیست بلکه محیط امن است و کرسی های آزاد اندیشی و تریبون آزاد در طول سال در دانشگاه برگزار می شود تا دانشجویان از طیف های مختلف نقطه نظرات خود را اعلام کنند.
حبیبی با بیان اینکه کیفیت آموزشی دانشگاه محقق اردبیلی در سطح بالایی قرار دارد، گفت: پارسال میزان قبولی دانشجویان این دانشگاه در آزمون کارشناسی ارشد 40 درصد بوده که در مقایسه با سایر دانشگاه های معتبر کشور در این زمینه وضعیت خوبی دارد.
او اظهار داشت: این دانشگاه جزو موثرترین دانشگاه های مهندسی دنیاست و در دنیا جزو یک درصد دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی است که بیشترین مقالات را ارائه می کند.
رییس دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: انتخاب عضو هیات علمی دانشگاه به عنوان شیمیدان برجسته کشور در شاخه شیمی فیزیک، دارای 2 دانشمند یک درصد برتر دنیا و تعلق پراستناد ترین استاد حوزه علوم انسانی کشور به این دانشگاه از جمله دیگر موفقیت ها و افتخارات دانشگاه محقق اردبیلی است.
حبیبی از همکاری و تبادل علمی این دانشگاه با مراکز علمی سایر کشورها خبر داد و اضافه کرد: این دانشگاه عضو اتحادیه دانشگاه های قفقاز و آسیای میانه بوده و دارای دانشجوی مشترک با دانشگاه استراسبورگ فرانسه می باشد و همکاری علمی پژوهشی با بسیاری از کشورهای دنیا از جمله فرانسه، دانمارک، چین، ایتالیا، سوئد و ژاپن دارد.
رییس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه یافته ‌های علمی و چاپ مقالات اساتید ما در مجلات معتبر دنیا در سال ‌های اخیر 50 درصد افزایش یافته، افزود: این وضعیت در بین دانشگاه‌ های کشور کم نظیر است.
حبیبی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در دانشگاه گفت: اوایل انقلاب، دانشگاه محقق اردبیلی فعالیت خود را در 2 هزار متر مربع فضای استیجاری شروع کرده که به برکت انقلاب اسلامی در حال حاضر فضای آموزشی این دانشگاه به 115 هزار مربع رسیده است.
او اضافه کرد: در دهه فجر امسال هم 11 پروژه عمرانی با 110 میلیارد ریال سرمایه گذاری در این دانشگاه به بهره برداری رسید.
حبیبی گفت: این پروژه ها شامل خرید تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی، تعمیر و بازسازی آمفی تئاتر دانشگاه، تعمیرات اساسی خوابگاه پسران، نوسازی غذاخوری دانشگاه، تجهیز آزمایشگاه دانشکده علوم، اجرای روکش آسفالت محوطه غربی، نصب سایبان پارکینگ محوطه غربی، تعمیرات ایستگاه پمپاژ آب مصرفی، ارتقای سیستم روشنایی، تعمیرات مهمانسرای دانشکده کشاورزی مغان و رنگ آمیزی نرده ها است.
دانشگاه محقق اردبیلی 11 هزار دانشجو در 226 رشته دارد که 59 رشته آن دکترای تخصصی است.
600 نفر در مقطع دکترای تخصصی و 3 هزار و 500 نفر نیز در مقطع ارشد در این دانشگاه تحصیل می‌ کنند.
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.