به گزارش ایرنا ، حسن قبادی روز جمعه در آیین افتتاح هتل ایرانگردی و جهانگردی کوثر در بیله سوار افزود: حضور گردشگران خارجی فرصت بی نظیری برای بیله سوار است و باید اثرات این حضور در حوزه های اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و آبادانی منطقه نمایان شود.
وی اظهار داشت: هتل مهم ترین زیرساخت در گردشگری است و با توجه به سیر صعودی حضور گردشگران خارجی در این شهرستان مرزی تقویت زیرساخت های گردشگری ضرورت دارد.
او افزود: برای بازسازی هتل ایرانگردی و جهانگردی کوثر بیش از 18 میلیارد ریال هزینه شده است.
قبادی دعوت از تورهای خارجی ، برگزاری همایش های داخلی و بین المللی ، برگزاری جشنواره ها در حوزهای روستایی و عشایری و کشاورزی ، فراهم کردن ظرفیت های اکو کمپ عشایری و معرفی ظرفیت های گردشگری شهرستان در کنار ایجاد نمایشگاه های مختلف و حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی را از جمله برنامه هایی ذکر کرد که برای توسعه گردشگری منطقه انجام می شود.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل واقع شده و 68 کیلومتر با جمهوری آذربایجان مرز مشترک دارد، تنها گمرک و پایانه مرزی فعال استان در این شهرستان قرار دارد.
مزار سربازان گمنام ، تپه دمیرچی ، شهر کندویی روستای پتلقان ، درخت چنار ، شکارگاه های خروسلو ، قیز قلعه سی ، کشتزار های دانه های روغنی و غلات ، کاروانسرای مخروبه در منطقه شورگل خروسلو ، بازارچه مرزی و پارک تپه نرگس از آثار دیدنی بیله سوار مغان است.
طبیعت زیبا و بکر این منطقه در کنار آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری ، وجود گمرک ، پایانه ، بازارچه مرزی و بین المللی و تردد روزانه هزار و 500 نفر اتباع آذری از جمله ظرفیت هایی است که می تواند در رونق گردشگری این منطقه موثر باشد.6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.