فرماندار شهرستان نیر گفت: سند توسعه شهرستان نیر به سه محور اساسی صنت، کشاورزی و گردشگری تا 1400 تدوین می‌شود.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، ابراهیم امامی در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های صندوق کارآفرینی امید در شهرستان نیر با حضور مسئولان استانی و کشوری اظهار کرد: ما انگیزه اقتصادی لازم را برای حضور گردشگران در این شهرستان فراهم کرده‌ایم و ضروری است تا سازوکارهای حضور این سرمایه‌گذاران در سریع‌ترین زمان ممکن مهیا شده و با آغوش باز از پذیرای حضور بخش خصوصی در این شهرستان محروم باشیم.
وی با اشاره به اینکه خروج شهرستان نیر از رکود فعلی نیازمند تلاش جهادی همه مسئولان است، خاطرنشان کرد: ما قابلیت‌های باقوه فراوانی برای توسعه در این شهرستان داریم که در حوزه‌های متعدد کشاورزی با وجود اقلیم منحصربفرد منطقه و منابع فراوان آب باید زمینه مساعدی برای توسعه این بخش فراهم آید.
فرماندار نیر به حوزه زراعت و دامپروری این شهرستان اشاره کرد و گفت: وجود تنوع گیاهی مناسب در منطقه و گیاهان دارویی ظرفیت‌های خوبی را برای توسعه و تقویت مطالعات در بخش گیاهان دارویی فراهم کرده که ما از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای راه‌اندازی واحدهای فرآوری گیاهان دارویی نیز دعوت کرده‌ایم.
امامی به تاکید استاندار بر تدوین سیمای توسعه شهرستان نیر در سه محور گردشگری، صنعت و کشاورزی اشاره کرد و افزود: یکی از ظرفیت‌های اساسی توسعه توجه به مناطق روستایی است که ما با لحاظ کردن توسعه متوازن همه مناطق شهرستان نیر توسعه روستاها را در دستور کار قرار داده‌ایم.  
وی حاشیه‌نشینی را یکی از علل اصلی بروز آسیب‌های اجتماعی بیان و تصریح کرد: صندوق کارآفرینی امید با پرداخت تسهیلات به روستائیان در قالب تسهیلات کم بهره ورودی جدی داشته و خدمات ارزشمندی در این حوزه صورت گرفته است.
فرماندار نیر تبیین سیاست‌ها و راهکارهای توسعه روستاهای نیر را یادآور شد و بیان کرد: ما با همکاری و مساعدت صندوق توسعه کارآفرینی گام‌های موثر و سریع‌تری را برداشته‌ایم که در این راستا توسعه مناطق روستایی اولویت اساسی ماست.
امامی وجود شهرک تخصصی آب در شهرستان نیر را ا قابلیت‌های مهم توسعه این شهرستان اعلام و اظهار کرد: در این شهرک برای 17 واحد تولیدی آب مجوز صادر شده است که 4 واحد در حال بهره‌برداری بوده و 8 واحد نیز در سال 98 با تکمیل خط تولید نسبت به بهره‌برداری اقدام می‌کند.
وی استعدادهای ساسی در حوزه اشتغال و تولید شهرستان نیر را ‌بینظیر اعلام و خاطرنشان کرد: ما معتقدیم نباید واژه محرومیت را برای این منطقه بکار ببریم بلکه شایسته است با شناسایی این استعدادها خوشه‌های صنعتی مهم و صنایع کوچک را رد شهرستان راه‌اندازی کرده و در راستای ایجاد اشتغال پایدار نیز تلاش کنیم.
فرماندار نیر قابلیت‌های کشاورزی نیر را یک ظرفیت عظیم در توسعه این منطقه دانست و تصریح کرد: در مدت زمان کوتاه مزیت‌های گردشگری شهرستان نیر می‌تواند به محور اصلی توسعه در منطقه تبدیل شود به طوری که با شناسایی 7 منطقه نمونه گردشگری زیرساخت‌های لازم برای توسعه این بخش نیز فراهم شده است.
امامی توجه به توریسم سلامت با تکیه گردشگری بکر و سحرانگیز منطقه را یادآور شد و بیان کرد: در اکوتوریسم، گردشگری طبیعی و بوم‌گردی سازمان میراث فرهنگی برنامه‌های متعددی را در این شهرستان تدوین کرده و ما نیز در راستای تقویت بحث ورزش‌های بومی و محلی، ورزش‌های هوایی و توریسم معرفی این مناطق را در سطح ملی آغاز کرده‌ایم.
وی گفت: ما اگر می‌خواهیم توسعه منطقه تثبیت شده و روز به روز سیمای شهرستان نیر متحول شود ضروری است همگام با توسعه سایر مناطق در حوزه گیاهان دارویی استعدادهای منطقه را تبیین کرده و اشتغال مولد را در این حوزه در شهرستان ایجاد کنیم.
فرماندار نیر از کلنگ‌زنی اولین هتل 5 ستاره استان اردبیل همزمان با دهه فجر با حضور استاندار در این شهرستان خبر داد و گفت: ما توسعه دمناطق گردشگری بولاغلار، منطقه گردشگری سبلان، سقزچی و ... را جزو برنامه‌های اولویت‌دار خود قرار داده‌ایم که در کنار آن با گسترش طرح بوم‌گردی در نیر در قالب هتل آپارتمان در منطقه کورعباسلو فضاهای جذب توریسم و گردشگر را در سال آینده فراهم می‌کنیم.
در این مراسم که با حضور اصحابی معاون ساماندهی و توانمند سازی صندوق کارآفرینی امید برگزار شد، از 34 طرح صندوق کارآفرینی امید در شهرستان نیر با اعتبار 2 میلیارد و 800 میلیون ریال افتتاح شد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.