فیروز خدایی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا میزان مصرف گاز استان اردبیل در سال گذشته را 2 میلیارد و 340 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان و بخش خانگی بزرگترین مصرف کنندگان گاز در این استان هستند.
وی بیان کرد: 39 درصد از گاز استان اردبیل در نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان، 43 درصد در بخش خانگی، 9 درصد توسط جایگاه های سی.ان.جی و 9 درصد نیز توسط بخش صنعت مصرف می شود.
وی تعداد مشتریان گاز در استان اردبیل را 467 هزار مشترک اعلام کرد و گفت: هم اکنون یک هزار و 365 واحد صنعتی استان و نیز 66 جایگاه سی.ان.جی در سطح استان اردبیل به خطوط گازرسانی کشور متصل است.
خدایی همچنین با بیان اینکه از زمان گازرسانی به استان اردبیل در سال 68 تا کنون 733 کیلومتر خط لوله گاز در این استان به اجرا در آمده است، اظهار کرد: هم اکنون تمامی 29 منطقه شهری استان به شبکه سراسری گازرسانی متصل است.
وی بیان کرد: همه نقاط شهری و 92 درصد مناطق روستایی استان اردبیل از گاز لوله کشی شده بهره مند شده و به یکهزار و 215 روستای استان شامل 92 درصد خانوارهای روستایی گازرسانی شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل اضافه کرد: با اجرای 171 طرح در دست اجرا، 98 درصد مناطق روستایی استان از نعمت گاز لوله کشی شده بهره مند شده و به این طریق به زودی استان اردبیل جزو استان های سبز و دارای شبکه کامل گاز روستایی و شهری خواهد شد.
خدایی با اشاره به افزایش سالانه 6 درصد میزان مصرف گاز در استان اردبیل خواستار مشارکت شهروندان در امر صرفه جویی مصرف گاز و خودداری آنها از توسعه غیرمجاز لوله گاز در داخل خانه های خود و پرداخت به موقع گازبها شد.
وی کاهش آلودگی هوا و محیط زیست و صرفه اقتصادی را از جمله مزیت های استفاده از گاز لوله کشی شده در استان اردبیل عنوان کرد و ادامه داد: همه شهرک ها، نواحی و مسیرهای صنعتی استان گازرسانی شده و استان اردبیل در گازرسانی به شهرک های صنعتی در سطح کشور پیشتاز است.
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل اضافه کرد: برای نخستین بار صدور آنی قبض گاز در استان اردبیل در سال 95 آغاز شد و و از آن تاریخ، این تجربه گرانبها از طریق آموزش نیروها در اختیار سایر استانها قرار گرفته است.
وی از ارائه خدامت نوین و الکترونیکی کردن بخشی از خدمات شرکت گاز استان اردبیل خبر داد و گفت: هم اکنون 22 نوع خدمت از طریق وبسایت شرکت گاز استان و نیز از طریق دفاتر پیشخوان دولت ارائه و انجام می شود.
1905/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.