به گزارش ایرنا ، رباب عزیزخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در حال حاضر بیش از 900 هزار نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی استان وجود دارد.
او گفت: طبق بررسی های انجام شده قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، هشت باب کتابخانه عمومی در استان فعال بود که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی اکنون تعداد کتابخانه های عمومی و مشارکتی در استان به 77 باب رسیده که نشان دهنده رشد 10 برابری در توسعه فضاهای کتابخانه ای است.
وی اظهار داشت: برنامه های ترویجی برای ارتقای سرانه مطالعه و همچنین دسترس پذیر کردن کتاب برای کسانی که فاقد امکانات کتابخانه ای هستند، با شتاب بیشتری در حال اجرا است و کتابخانه های عمومی مستقر در شهرستان ها با برنامه ریزی های قبلی نسبت به اجرای برنامه های کتابخوانی در مناطق همجوار خود اقدام می کنند.
وی تشریح کرد: در سال های بعد از پیروزی انقلاب، استفاده از فناوری های نوین در کتابداری از جمله نرم افزار کتابداری سامان موجب یکپارچگی در ارائه خدمات کتابخانه ای شده و تمامی کتابخانه های عمومی دارای اینترنت پرسرعت بوده و متصل به سامانه سراسری سامان هستند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل از کتابخانه مرکزی استان به عنوان نگین فرهنگی استان یاد کرد و گفت: این کتابخانه جزو افتخارات فرهنگی استان است که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ساخته شده و در سه شیفت کاری خدمات کتابخانه ای ارائه می دهد.
او همچنین ایجاد زیرساخت های فرهنگی در روستاهای پرجمعیت را ضروری دانست و افزود: 15 باب کتابخانه عمومی در روستاهای استان فعال هستند و این روند با شتاب بیشتری ادامه خواهد یافت.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.