به گزارش ایرنا، اکبر بهنامجو در سخنان خود پیش از خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: قبل از انقلاب اسلامی تنها 500 تخت بیمارستانی در استان وجود داشت که این رقم هم اکنون به 2 هزار و 385 تخت رسیده است.
‌وی با بیان اینکه هنوز تخت های بیمارستانی در استان اردبیل از میانگین کشوری کم است، بیان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته تا چهار سال آینده تعداد تخت های بیمار ستانی در این استان به چهار هزار تخت خواهد رسیده و از متوسط کشوری بیشتر خواهد شد.
او از تدوین سند جامع سلامت در استان اردبیل خبر داد و اظهار داشت: برای رسیدن به نقطه ایده آل در حوزه سلامت و درمان باید مردم به توصیه های پزشکی و نوع و نحوه تغذیه و تحرک توجه کنند.
بهنامجو با اشاره به برخی خدمات زیرساختی در استان اضافه کرد: قبل از انقلاب در استان اردبیل راه اصلی مناسبی وجود نداشت اما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی 700 کیلومتر راه اصلی و 152 کیلومتر بزرگراه در استان احداث شده است.
به گفته وی، هم اکنون 120 کیلومتر بزرگراه در استان در حال احداث است و برای احداث 200 کیلومتر نیز در آینده نزدیک با قرار گاه خاتم الانبیاء قرار داد بسته خواهد شد.
وی همچنین گفت: راه آهن در حال احداث اردبیل نیز تا دهه فجر سال 99 به بهره برداری خواهد رسید و اتصال آن به پارس آباد در حال مطالعه بوده و برای متصل شدن به جمهوری آذربایجان با مقام های آن کشور تفاهمنامه ای به امضا رسیده است.
استاندار اردبیل همچنین افزود: سرمایه گذاری در استان افزایش یافته به طوریکه امسال در مقایسه با سال گذشته سرمایه گذاری ها در استان تا 60 درصد رشد داشته است.
وی اظهار داشت: احیای واحد های تولیدی یکی از ‌اولویت های مدیران استان بوده و امسال 117 واحد صنعتی و تولیدی راکد در استان وارد مدار تولید شده است.
او با بیان اینکه واحد های تولیدی بسیار بزرگی در آینده نزدیک در استان به بهره برداری خواهد رسید، اضافه کرد: فاز توسعه ای کارخانه آرتاویل تایر با تولید سالانه 300 هزار لاستیک کامیون و اتوبوس و با اشتغال زایی حداقل 400 نفر از جمله این طرح هاست.
بهنامجو ادامه داد: در کارخانه نساجی اردبیل هم اکنون 700 نفر مشغول به کار هستند و تلاش برای فعال کردن همه واحد های آن ادامه دارد و با راه اندازی کامل آن پنج هزار نفر مشغول به کار خواهند شد.
استاندار اردبیل همچنین گفت: پارسال مجموع صادرات استان 105 میلیون دلار بود که امسال این رقم به 220 میلیون دلار خواهد رسید.
وی با بیان اینکه پروژه های مهمی در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی در استان اردبیل در دست اجرا است، افزود: یکی از این پروژه ها پایاب سد خداآفرین در شمال استان است که 45 هزار هکتار از اراضی دیم را به اراضی آبی تبدیل خواهد کرد.
او بیان کرد: برای اجرای این طرح که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید 18 هزار میلیارد ریال هزینه شده و با بهره برداری از آن محصولات کشاورزی تولیدی استان یک میلیون تن افزایش خواهد داشت.
بهنامجو تاکید کرد که دستاوردهای انقلاب اسلامی نتیجه وحدت مردم و مسوولان است و این مهم باید همچنان حفط و تداوم داشته باشد.
6016/6130
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.