به گزارش ایرنا ، فرهاد عبدالعلی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا افزود: این خسارت ها ناشی از خشکسالی ،سرمازدگی ، سیل،رانش زمین و زلزله در نقاط مختلف استان است.
وی اظهار د اشت: دولت تدبیر و امید در این مدت حدود هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت حوادث طبیعی به استان اختصاص داده است.
وی اضافه کرد: در حالی که قادر به پرداخت این حجم از خسارات وارده از جانب حوادث پیش بینی نشده نیست ،بکارگیری راهکارهای پیشگیری ، آموزش همگانی و ترویج فرهنگ بیمه مطمئن ترین راه کاهش تلفات انسانی و خسارات مالی این گونه حوادث است.
عبدالعلی پور با اشاره به خسارت حوادث طبیعی در سال جاری گفت: حوادث طبیعی و غیرمترقبه در سالجاری 15 هزار میلیارد ریال خسارت در این استان برجای گذاشته است.
وی بابیان اینکه پیشگیری از حوادث طبیعی با مشارکت نهادهای مربوطه امکان پذیر است افزود: در طول پنج سال اخیر اقدامات خوبی برای پیشگیری از خسارت احتمالی حوادث غیرمترقبه در استان صورت گپرفته است که خرید تجهیزات اطفای حریق ،2 دستگاه نانوایی سیار،راه اندازی جایگاه سوخت،نصب رادار ،خرید کپسول آتش نشانی برای مدارس ،ایجاد مانیتورینگ در اداره هواشناسی و تجهیز 22 ایستگاه هواشناسی از جمله خدمات دولت در این زمینه است .
وی ادامه داد : در طول پنج سال اخیر 240 مانور عملیاتی مقابله با حوادث طبیعی و 145 مورد مانور دور میزی در استان برگزار شده که 64 مورد آن مربوط به سال جاری است.
مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل سیر صعودی بیمه محصولات کشاورزی را یادآور شد و گفت: بیمه محصولات کشاورزی از سال 92 تا 96 سیر نزولی داشته که در 2 سال اخیر به میزان آن افزوده شده است .
عبدالعلی پور افزود: دولت برای مقاوم سازی مسکن روستایی در استان 250 میلیون ریال تسهیلات با کارمزد کم پرداخت می کند .
وی بیان کرد: علاوه براین برای افراد تحت پوشش کمیته امداد 150 میلیون ریال و افراد زیر پوشش بهزیستی 80 میلیون تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود .
اردبیل از استان های حادثه خیز کشور است ، از 43 حوادث طبیعی شناسایی شده در جهان 34 حادثه بطور مستمر در ایران و 17 حادثه نیز در استان اردبیل اتفاق می افتد.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.