نائب رئیس نظام صنفی رایانه‌ای استان اردبیل گفت: با تکیه بر توانمندی بخش آی‌تی و فناوری‌های نوین به راحتی می‌توانیم زمینه اشتغال 20 هزار نفر را که استاندار اردبیل وعده داده در این بخش مهیا کنیم.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، سیدمجید هادی‌فر در نشست اعضای نظام صنفی رایانه‌ای اردبیل با مدیر کل پست اظهار کرد: آنچه که ما انتظار داریم حمایت از شرکت‌های بومی و توانمند استانی است که با یک بخشنامه به راحتی می‌توان دستگاه‌ها و ادارات را موظف به استعلام و خرید خود از شرکت‌های بومی با رقم زیر 250 میلیون تومان بکنند تا در سایه این اقدام حمایت و همراهی از شرکت‌های بومی در استان اردبیل تقویت شود.
وی این حمایت‌ها را زمینه‌ساز اشتغال و رونق اقتصادی و تولید ثرو اعلام و خاطرنشان کرد: بسیاری از همکاران ما را اعمال مالیات‌های سنگین زمین‌گیر کرده به طوری که برخی از شرکت‌ها و فعالان این بخش به دلیل سنگینی رقم مالیاتی اعمال شده قادر به ادامه فعالیت نبوده و به همین دلیل شرکت‌ها به حالت نیمه تعطیل و تعطیل درآمده‌اند.
نائب رئیس نظام صنفی رایانه‌ای استان اردبیل با انتقاد از عدم حمایت مسئولان از حوزه آی‌تی در استان اردبیل بیان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در ایجاد اشتغال و حمایت از تولید ملی می‌توانیم در همین استان و به واسطه ظرفیت‌های این بخش فرصت اشتغال 20 هزار نفر را مهیا کنیم.
هادی‌فر به محدودیت اشتغال دولتی و توجه به توانمندی بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: بیشترین اشتغال توسط بخش خصوصی و با حمایت از تولیدکنندگان، تجار و کارآفرینان ایجاد می‌شود و ضروری است شرکت‌های توانمند استان در حوزه فناوری‌های نوین مورد حمایت قرار گیرند.
وی به برگزاری نهمین نمایشگاه الکامپ در اردبیل و حمایت نظام صنفی رایانه‌ای از شکل‌گیری و فعال شدن این نمایشگاه اشاره و تصریح کرد: ما خوشحال هستیم که سال به سال نمایشگاه به سمت ارائه محصولات تخصصی‌تر و کیفی‌تر به پیش می‌رود هر چند که ما امروز به دلیل تحریم شدید با رکود و برخی کاستی‌ها در تولید محصول توسط شرکت‌ها روبرو هستیم که حتی به دلیل نداشتن محصول در این نمایشگاه شرکت نکردند.  
نائب رئیس نظام صنفی رایانه‌ای استان اردبیل اضافه کرد: در اکثر غرفه‌ها در کنار دستگاه‌های اجرایی و دولتی شرکت‌های فعال در بخش فناوری‌های نوین سعی کردند محصولات خودشان را ارائه کنند که اغلب این محصولات نو می‌باشد.
هادی‌فر دومین سال حضور سازمان نظام صنفی رایانه‌ای را در این نمایشگاه یادآور شد و گفت: ما در سازمان نظام صنفی تلاش می‌کنیم تا براساس شرایطی که به وجود آمده نظم‌بخشی و ساماندهی فعالیت‌های تجاری رایانه‌ای مجاز و همچنین حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم‌افزار را انجام دهیم.
وی خاطرنشان کرد: برای انجام این نقش کمیسیون‌های تخصصی تشکیل و شورای انتظامی استان‌ها نیز به کار بررسی شکایات افراد، شرکت‌ها و سازمان‌ها از اعضای صنف در زمینه‌های قراردادهای نرم‌افزاری، عدم رعایت قانون حقوق پدیدآورندگان نرم‌افزار، اعتراضات و مشکلات مشتریان و کاربران اینترنت از سرویس‌دهندگان خدمات، چاپ و توزیع کارت‌های مشابه تقلی، تجهیزات و سایر موارد مربوط به فعالیت اعضا می‌پردازد.
 
محدودیت دانلود و آپلود در فیبرنوری خانگی برطرف شده است
رئیس اداره فروش شرکت مخابرات استان اردبیل نیز اظهار کرد: این شرکت در نهمین نمایشگاه الکامپ حضوری فعال و گسترده دارد که سعی کردیم انواع سرویس‌های اینترنتی و عمومی و انحصاری خود را به مشتریان و مخاطبان خود معرفی کنیم.  
امیر طهمورث خاطرنشان کرد: ما آرام آرام در سال‌های اخیر به سمت بهره‌گیری از سیستم‌های نوین ارتباطی و ارائه سرویس‌های متنوع حرکت کردیم که در ارائه آنها سعی داریم تا استفاده کنندگان با رضایت کامل از محصولات و تکنولوژی‌های جدید خدمات قابل قبولی را دریافت کنند.
وی افزود: در بستر فیبرنوری ما سعی داریم به همه سازمان‌ها، دستگاه‌ها و نهادها از استانداری گرفته تا دانشگاه‌ها و شرکت‌های بزرگ فضا و زمینه بهره‌مندی از فیبرنوری را فراهم کنیم که قطعا نسبت به اقشار مختلف مردم نیز در ارائه متنوع این خدمات به شکل پیشتاز عمل کردیم.  
رئیس اداره فروش شرکت مخابرات استان اردبیل به ویژگی‌های فیبرنوری خانگی و بهره‌مندی هموطنان از این طرح نوین مخابرات اشاره و تصریح کرد: خانواده‌هایی که از فیبرنوری خانگی استفاده کنند هم سرعت دانلود و هم آپلود آنها نسبت به گذشته افزایش یافته و به راحتی می‌توانند تفاوت عمده را در افزایش سرعت خدمات ارائه شده ببینند.
طهمورث افزود: در این سیستم هرگونه آپلود و دانلود بدون محدودیت انجام می‌شود و سرویس‌های اینترنتی ما نیز به شدت کاهش می‌یابد.
وی توسعه فیبرنوری را در مناطق مختلف شهر نیز یادآور شد و گفت: ما طرح توسعه‌ای را در این زمینه از میدان بسیج به سمت آزادی، رضوان، حافظ و ... آغاز کردیم و به سرعت در سایر مناطق نیز این طرح‌ها اجرایی خواهد شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.