معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف بیش از 58 میلیارد تومان منابع در حوزه بازآفرینی شهری در استان اردبیل سرمایه‌گذاری می‌شود.
بهروز ندایی در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: در حوزه بازآفرینی شهری استان اردبیل جزو استان‌های پیشتاز کشور است به طوری که ما از ابتدای امسال با معاون وزیر در حوزه بازآفرینی شهری نشست‌ها و جلسات متعددی را برگزار کردیم تا زمینه اجرای طرح‌های متنوع در بافت ناکارآمد شهری و همچنین بافت فرسوده در شهرهای اردبیل، مشگین‌شهر، خلخال و پارس‌آباد فراهم آید.  
وی خاطرنشان کرد: در هر یک از شهرستان‌ها دو تا چهار پروژه تعریف شده که مراحل اجرایی آن را شاهد هستیم به گونه‌ای که در شهر اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر و همچنین خلخال این طرح‌ها در حوزه‌های متعدد بعد از مطالعه و تهیه طرح در حال اجرا می‌باشد.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل همکاری شهرداری‌ها، وزارت راه و شهرسازی و تخصیص اعتبار از محل منابع نمایندگان مجلس را در اجرای این پروژه‌ها یادآور شد و بیان کرد: در قدم اول 40 میلیارد تومان اعتبار برای این طرح‌ها پیش‌بینی شده بود که 8 میلیارد تومان نیز از محل کمک نمایندگان مجلس به عملیاتی شدن این طرح‌ها اختصاص یافت که با تامین این منابع طرح‌های متعدد در قالب بازآفرینی شهری اجرایی و عملیاتی شده است.
ندائی افزود: با رایزنی‌هایی که با وزارت راه و شهرسازی انجام شد 10 میلیارد تومان نیز از طریق راه و شهرسازی استان اردبیل برای احداث مسکن و سایر زیرساخت‌ها به این ردیف افزوده شد تا در مجموع امسال 58 میلیارد تومان منابع صرف بازآفرینی شهری و طرح‌های اجرایی در این زمینه شود.
وی ادامه داد: ما تلاش کردیم تا با پیگیری‌های مستمر شهرهای گیوی، بیله‌سوار و گرمی را نیز به مجموع شهرهای با بافت فرسوده و ضرورت اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری اضافه کنیم که تلاش می‌شود با یک اقدام مناسب زمینه و بستر تحول و تحرک در این بخش به شایستگی فراهم آید.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: براساس مصوبه هیئت دولت و تاکید رئیس جمهور بر همکاری تمام دستگاه‌های دولتی در اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری قرار شده است زمین‌های بلااستفاده برای اجرای این طرح‌ها شناسایی شده و در واگذاری این اراضی و تعریف و تبیین این طرح‌ها اقدامات موثری انجام شده تا شاهد سرعت گرفتن اجرای این پروژه‌ها باشیم.  
ندائی نمونه این پروژه‌ها را احداث مدرسه، بهسازی جداول معابر، آسفالت، ایجاد ساختمان‌های متعدد خدماتی و ... اعلام و بیان کرد: در جدول اقدام مشترکی که به امضای معاونت عمرانی استانداری، مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل و شهرداری اردبیل رسیده ما طرح ساماندهی پارک مقدس، ساماندهی مرکز بازآفرینی ملایوسف، ساماندهی رودخانه بالیقلوچای و طرح بهسازی و تعریض معابر محله گلمغان را به عنوان نمونه در محلات هدف اردبیل انجام می‌دهیم.
وی اظهار کرد: محلات هدفی که در سالجاری در حوزه بازآفرینی شهری پیش‌بینی شده است شامل گلمغان، ایران آباد، ملایوسف، ملاباشی، اسلام آباد، میراشرف، مهرآباد، اروج آباد و نیار است که با برگزاری 17 جلسه ستاد بازآفرینی سعی کردیم تا 80 درصد مصوبات را عملیاتی و اجرایی کنیم.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: علاوه بر شهر اردبیل در خلخال و در قالب طرح ساماندهی محله قلعه‌باشی و در پارس‌آباد پروژه کانال زیرکشتارگاه و محله هدف زیرنهرتراب طرح‌هایی در قالب بازآفرینی شهری در حال اجراست که امیدواریم با تکمیل آنها اهالی در راستای ارتقای زندگی و معیشت خود بهره‌مند شوند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.