به گزارش ایرنا، مژگان سلطانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: برگزاری جشنواره ورزش در آب ویژه مادران و فرزندان در اردبیل، برگزاری مسابقات دارت کارکنان زن دستگاههای اجرایی و اعزام بانوان کارمند به مسابقات کشوری از جمله این برنامه های فرهنگی - ورزشی است.
وی اظهار داشت: طرح سنجش ناهنجاری های قامتی بانوان روستایی در 40 روستای استان در دست اجراست که برای نخستین بار در کشور در این حجم چنین برنامه ای اجرا می شود.
سلطانی بیان کرد: جشنواره بازی های بومی محلی دا (آنا) هم در چهار شهرستان پارس آباد، خلخال، گرمی و اردبیل از دیگر برنامه های فرهنگی - ورزشی است که در ایام دهه فجر در استان برگزار خواهد شد.
مسئول ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: به مناسبت تقارن ایام فاطمیه با دهه فجر برگزاری نشست های فرهنگی، شرکت در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب و برگزاری نشست تاب آوری در حوزه آسیب های اجتماعی ویژه بانوان مربی و ورزشکارهم جزو دیگر برنامه های فرهنگی ویژه بانوان در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان خواهد بود.
شمار بانوان ورزشکار استان اردبیل در سال های اخیر رو به فزونی بوده و از استعداد و قابلیت های غنی نیز برخوردار می باشند اما بی توجهی، عدم حمایت و کمبود امکانات مسیر رشد و توسعه آنها را کند ساخته است.
کمبود شدید فضا و امکانات ورزشی، نبود حامیان ورزشی غیر دولتی، عدم اعتماد و باور به توانایی بانوان ورزشکار و برخی محدودیت های دیگرمانعی در مسیر رشد و تعالی ورزش بانوان در استان اردبیل است.
اما با این وجود ورزشکاران زن استان اردبیل در مسابقات کشوری و بین المللی موفق به کسب مدال های رنگارنگی می شوند.
بیش از 15 هزار ورزشکار زن در اردبیل ساماندهی شده است.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.