محبوب حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 100 هزار واحد مسکونی با توجه به برنامه دولت در بحث بازآفرینی شهری و معرفی 270 محله هدف در سطح کشور برای ساخت برنامه ریزی شده که سهم استان اردبیل تعداد مذکور است .
وی اظهار داشت: برای ساخت این تعداد واحد ها 640 میلیارد ریال از محل وجوه اداره شده تسهیلات ساخت و 3 هزار و 80 میلیارد ریال نیز آورده بخش خصوصی با بهره 9 درصد در نظر گرفته شده است .
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در طرح بازآفرینی استان در بحث خدمات زیربنایی و روبنایی هم با هدف توانمندسازی محلات هدف 400 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی پیش‌بینی شده است.
حیدری بیان کرد: علاوه برآن 3هزار و 160 میلیارد ریال از سوی شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های ذی ربط استان در حوزه بازآفرینی هزینه خواهد شد .
حیدری افزود: پروژه‌های بازآفرینی در استان شامل احداث سالن‌های ورزشی، بهسازی آسفالت معابر و محلات، احداث مدرسه، اصلاح شبکه فاضلاب برای شهرهای بالای 50 هزار خانوار و محلات بالای 10 هزار خانوار است.
وی با تاکید بر جلوگیری از حاشیه نشینی و توجه ویژه به ارتقای زندگی ساکنان محلات هدف در راستای ارتقای شاخص‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در طرح بازآفرینی استان اردبیل بیان کرد: به جز محلات هدف فعلی که در استان کار آنها در حال انجام است مطالعات در سایر مناطق استان هم آغاز شده و حتی شهرهای کمتر از 50 هزار خانوار از جمله بیله سوار، نمین، گیوی و سرعین به پایان رسیده است.
حیدری گفت: پیش‌بینی می شود طرح مطالعات محلات هدف تمام مراکز شهرستان‌های استان سال آینده به اتمام برسد .
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.