هادی قاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با کمک استاندار آذربایجان غربی این میزان اعتبار برای اجرای طرح های آبخیزداری در سه سال آینده پیش بینی شده که در سال نخست /امسال/ این اعتبار 30 میلیارد ریال است.
وی اظهار داشت: طبق مذاکرات انجام شده برای سال آینده نیز شاهد اجرای طرح های آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی خواهیم بود که امیدواریم اعتبارات اجرای این طرح ها در استان در سال 1398 بیش از 2 برابر شود.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی ادامه داد: در حال حاضر 133 هزار هکتار از اراضی استان تحت عملیات آبخیزداری قرار گرفته که حدود پنج درصد کل اراضی ملی شهرستان های مختلف را شامل می شود.
قاسمی افزود: اعتبار طرح های آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی در سال جاری 210 میلیارد ریال بود که در 20 حوزه آبخیزداری به انجام رسید.
وی با اشاره به پیشرفت قابل قبول اجرای طرح های آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: با توجه به وضعیت آب و هوایی در حوزه بیولوژیک طرح های آبخیزداری متوقف شده که در صورت مساعد شدن شرایط جوی اجرای این طرح ها از سر گرفته می شود.
وی اضافه کرد: طبق بررسی ها در هر یک هکتار عملیات آبخیزداری، 520 مترمکعب قابلیت استحصال آب ایجاد می شود که رقم بسیار قابل توجهی است.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی بیان کرد: علاوه بر آن، اجرای طرح های آبخیزداری مانع از رسوب و فرسایش خاک می شود که این مهم در توسعه حفاظت از خاک، افزایش منابع آب های زیرزمینی و توسعه بسترهای اقتصادی و اجتماعی بسیار اثرگذار است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از جمله استان های نیازمند آبخیزداری به شمار می رود زیرا این استان از یک سو منابع آبی لازم جهت ذخیره سازی و مصرف در بخش کشاورزی را دارا بوده و از سوی دیگر این بخش سهم قابل توجهی از اقتصاد منطقه را به خود اختصاص داده است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.