به گزارش ایرنا ، وحید پژوهان روز شنبه در جلسه کمیته سوخت خلخال افزود: در این مدت 19 میلیون و 655 هزار لیتر بنزین در این شهرستان مصرف شده و این در حالی است که با توسعه طرح های گازرسانی روستایی مصرف سوخت نفت سفید در مدت یاد شده امسال 30 درصد نسبت به زمان مشابه سال قبل کاهش یافته است.
وی از تامین سوخت نفت سفید ذخیره زمستانی روستاهای فاقد گاز طبیعی خبر داد و گفت: 19 فروشندگی نفت سفید روستایی در روستاهای این شهرستان زیر نظر شرکت پخش فرآورده های نفتی فعالیت دارند.
او با بیان اینکه میزان مصرف نفت گاز مصرف شده از سوی خودروهای گازوییل سوز نیز در 9 ماه امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش دارد، اظهار داشت: در این مدت 9 میلیون و 560 هزار لیتر نفت گاز مصرف شد.
پژوهان افزود: میزان مصرف نفت کوره نیز 312 هزار لیتر بوده که نسبت به 9 ماه سال قبل 1.3 درصد کاهش یافته و مصرف گاز مایع هم امسال 6 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.
وی با تاکید بر لزوم اجرای طرح استاندارد سازی جایگاه های سوخت سی ان جی فعال در مناطق مختلف این شهرستان برای پیشگیری از احتمال وقوع حوادث تلخ انفجار گفت: از پنج جایگاه فعال سوخت سی ان جی چهار جایگاه متعلق به شهرداری های خلخال ، کلور و هشجین بوده و هیچ یک از آنها استاندارد سازی نشده است.
رضوان صادقی ، معاون فرماندار خلخال نیز در این جلسه خواستار آماده سازی تجهیزات دوگانه سوز و ذخیره سازی سوخت دوم مراکز حساس شهرستان از جمله بیمارستان ، مراکز درمانی و نانوایی ها برای استفاده از سوخت دوم در مواقع ضروری و احتمال قطعی گاز در شرایط سخت جوی شد.
خلخال در جنوب اردبیل از شهرستنانن های سردسیر کشور است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.