فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: دستاوردهای پزشکی در کشور به برکت شهدای دوران جنگ و انقلاب و خون های تقدیم شده بدست آمده لذا باید از خون‌های گرانبها حفاظت کنیم.
به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار جلیل بابازاده در همایشی که به مناسبت روز پرستار با محوریت شهید «اسماعیل عزیزپور خانقاه» برگزار شد بیان کرد: در دوران جنگ تحمیلی و اوایل انقلاب پزشکان با امکانات بسیار کم به مداوای مجروحان و بیماران می‌پرداختند، اما به لطف خدای متعال و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروز در چهل سالگی انقلاب شاهد آن هستیم که به همت پرستاران و پزشکان و معاونت بهداشت و درمان سپاه و بسیج جامعه پزشکی  و پزشکان جهادی و بسیجی، حتی در دور افتاده‌ترین روستاها خدمات ارزنده‌ای به مردم ارائه می‌دهند.
وی  با بیان اینکه الگوی پرستاران نباید جز خانم زینب کبری (س) که خود اسوه صبر و استقامت بودند باشد، ادامه داد: در دوران هشت سال دفاع مقدس پرستاران و پزشکان حضرت زینب کبری (س) را الگوی خود قرار دادند و با امکانات کم به مردم و رزمنده ها امداد رسانی می کردند. دستاوردهای پزشکی در کشور به برکت شهدای دوران جنگ و انقلاب و خون های تقدیم شده بدست آمده لذا باید از خون‌های گرانبها حفاظت کنیم و در حفظ آن بی تفاوت نباشیم چرا که حفظ خون شهدا و برکات نظام و انقلاب کمتر از خدمت رسانی به مردم نیست و امروز در چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران حفظ این ها بسیار نیاز است.

سردار بابازاده خاطرنشان کرد: پرستاران از احترام به بیماران و امید دادن به آن‌ها دریغ نکنند چرا که امروز از شما به عنوان میراث‌دار خون شهدا و افراد تاثیرگذار جامعه به پاس خدمات ملموس و صادقانه در جامعه یاد می‌کنند و بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است که در تحکیم بنیان و دفاع جانانه از انقلاب وارد عرصه شده اند.
فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) گفت: شغل پرستاری یک شغل مقدس است و پیراهن سفید پرستاران و پزشکان آرامش دهنده به بیماران، رزمنده‌ها و مجروحین است. از شاخصه‌های اصلی پرستاران در عرصه درمان و بیمارداری روحیه انقلابی و جهادی است و هرکس این دو شاخصه را داشته باشد از کار و تلاش در راه اسلام و برای مردم خسته نخواهد شد و مطمئنا هیچوقت نخواهد شد که کار بنده خدایی را انجام ندهد، چون این جزء خصلت‌های افراد مومن و انقلابی است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.