ایثار و از خود گذشتگی نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی مستقر در مراسم هفته دفاع مقدس اهواز کلید واژه و فصل مشترک هشت سال دفاع مقدس و حادثه تروریستی اهواز بود که بار دیگر روحیه شهادت طلبی و گذشت ایرانیان را به رخ جهانیان کشید.
صرف نظر از همه جوانب حادثه تروریستی اهواز که از هر حیث محکوم و مذموم است، نکته بارز و ظریفی را به ذهن متبادر می سازد؛ نجات جان مردم عادی یا به عبارتی شخصی ها بویژه بانوان و کودکان از میدان مهلکه توسط سربازان وطن بود.
علیر غم اینکه این حادثه تروریستی و ضد بشری جگر سوز و دل هر انسان آزاده و با شرافتی را به درد می اَورد، نمایش فرهنگ ایثار روی دیگر سکه این حادثه بود که در اهواز بار دیگر فرهنگ غنی ایرانی اسلامی را به رخ جهانیان کشید.
این همان فرهنگی بود که بزرگمردان ایران زمین در هشت سال جنگ تحمیلی با ایثار و از خودگذشتگی برای اهتزاز پرچم ایران عزیز در دانشگاه جهاد و شهادت آموخته بودند و اکنون به جوانان این مرز و بوم منتقل شده است.
شاید این تصاویر و کمی تفکر و تامل در آن و همچنین مشاهده روحیه ایثارگری سربازان وطن بتواند اندکی از غم و اندوه سنگین خانواده های داغدار این حادثه را بکاهد، اگرچه این داغ جانکاه و جگر سوز است.
از طرفی رشادت و روحیه شهادت طلبی که در حادثه تروریستی اهواز رخ عیان کرد، پیامی برای استکبار جهانی و حکومت های دست نشانده و مزدورانش دارد، ایران باتلاق و قتلگاهی برای تروریست ها خواهد بود.
این اقدام کور مزدوران جیره خوار که با هدف برهم زدن امنیت کشور و آرامش مردم انجام شد نه تنها در اراده پولادین ملت ایران در دفاع از انقلاب، تمامیت ارضی کشور و مردم ایجاد نخواهد کرد بلکه گام های سربازان وطن شامل نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی کشور را برای پاسداری از ارزشها و گرفتن انتقام خون شهدای حادثه تروریستی اهواز مصمم تر خواهد کرد.
به روح پرفتوح شهدای دفاع مقدس و سربازان شیهد حادثه تروریستی اهواز درود می فرستیم و یقینا ملت فهیم و با تمدن ایران برای داشتن چنین فرزندانی بر خود می بالد.
حمله تروریستی به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز روز گذشته (شنبه) 25 شهید و 60 زخمی به جا گذاشت.
*خبرنگار ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.