رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل گفت: محله زینال در حریم بافت تاریخی نیست و ضرورت دارد تعریض این معبر به طول 16 متر انجام شود.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، علیرضا غریبی در کمیسیون عمرانی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: دلیل اینکه پیشنهاد تعریض این محله از 16 متر به 10 متر تقلیل یافته به خاطر قطعه‌بندی مغازه‌ها به ابعاد کوچکتر است که به نظر می‌رسد همچنان در این محله اگر تعریض 16 متری انجام نشود ما با مشکل ترافیکی روبرو شویم.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر عبور و مرور در این منطقه به شکل روان و مناسب انجام نمی‌شود و در نقطه مقابل محله آقاکاظم که تعریض شده و عرض معبر بین 7 تا 9 متر بازگشایی شده ضرورت دارد تعریض 16 متری محله زینال که به تائید کمیته فنی رسیده به درستی انجام شود.
عضو شورای شهر اردبیل گفت: هم در شورای ترافیک و هم کمیسیون‌های تخصصی شورا و شهرداری این تعریض به تصویب رسیده و اینکه در کمیسیون ماده 5 راه و شهرسازی بخواهد نظر دیگری مبنی بر تقلیل این معبر از 16 به 10 متر اعمال کند منطقی به نظر نمی‌رسد.
غریبی بیان کرد: مشابه چنین طرحی برای میدان عالی قاپو و تعریض آن در نظر گرفته شده تا به نوعی این تعریض را نیز حذف کنند که باید شورا و شهرداری نظر جمعی و قاطع خود را در مورد این بازگشایی‌ها و تعریض‌های قانونی ارائه کرده تاهم در کمیسیون ماده 5 و هم جلسات آن که با حضور استاندار اردبیل برگزار می‌شود این پیشنهادات و نظرات در نظر گرفته شود.
وی در مورد لایحه شهرداری مبنی بر ارائه تخفیف به مناسب سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: بهتر است شروع تخفیفات از 12 بهمن تا 20 اسفندماه اعمال شود و در همان روز 20 اسفند دیگر جلوی اعمال تخفیف‌ها گرفته شده و به نوعی مدت زمان تعیین شده مورد توجه و دقت قرار گیرد.
رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل ارائه این تخفیف‌ها را به نفع شهر و شهروندان و همچنین شهرداری دانست و گفت: از منابع درآمدی کاهش عوارض هم عموم شهروندان بهره‌مند شده و هم شهرداری می‌تواند در روزهای پایانی سال به مسایل مالی خود سروسامان دهد.
 
شهرداری با بسته‌های تشویقی و حمایتی در خدمت شهروندان است
نائب رئیس شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه بیان کرد: شهرداری با اعمال بسته‌های تشویقی و حمایتی در خدمت شهروندان بوده و درصدد جلب رضایت آنهاست.
حبیب فتحی اظهار کرد: در تمام دنیا امر تشویق شهروندان برای پرداخت عوارضشان یک اقدام مرسوم و معمول است و در کنار این تخفیف‌ها امسال شهرداری 100 میلیون تومان جایزه نیز به افراد پیشقدم در این زمینه به عنوان اهرم انگیزشی اعطا می‌کند.  
وی افزود: هیچ ایراد و اشکالی ندارد که ما 100 میلیون تومان جایزه به شهروندان از بابت حساب و کتاب دقیق در نظر بگیریم تا با پرداخت آن در حقیقیت تشویق و ترغیب آنها را در کمک به امور شهر و توسعه آن شاهد باشیم.
نائب رئیس شورای شهر اردبیل گفت: قطعا به نسبت سال گذشته ما افزایش درآمد را از قبل این تخفیف شاهد خواهیم بود و شایسته است به نسبت این افزایش درآمد جایزه پرداختی به مردم و بسته‌های تشویقی و ترغیبی را بیش از گذشته اعمال کنیم.
فتحی به طرح پیشنهادی شورای شهر در اعمال تعریض 16 متری محله زینال خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر اردبیل با اعمال این تعریض براساس طرح تفصیلی شهر موافقت کردند که امیدواریم با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود به صورت دقیق اعمال این تعریض مدنظر و مورد توجه قرار گیرد.
وی به دو پیشنهاد دیگر اعضا برای تشویق جوانان به امر ازدواج و غرس نهال به ازای هر تولد در اردبیل اشاره کرد و گفت: این دو طرح پیشنهادی شورای شهر طرح مناسب و قابل تاملی محسوب می‌شود که قطعا با همراهی شهروندان به ویژه جوانان امیدواریم بستر اجرایی این دو طرح فراهم آید.
فتحی حمایت از جوانان را در امر ازدواج به عنوان یک حرکت فرهنگی از سوی شهرداری یادآور شد و اظهار کرد: در کنار حمایت مادی و معنوی از زوجین بهتر است غرس درخت به ازای هر نوزاد تازه متولد شده به عنوان یک حرکت ارزشمند مورد توجه مسئولان و همراهی خانواده‌ها قرار گیرد.
 
دستگاه های اجرایی به جای دخالت همراه شورا و شهرداری باشند
رئیس کمسیون خدمات شورای شهر اردبیل گفت: برخی از دستگاه های اجرایی به جای دخالت در کار شورا و شهرداری بهتر است در اجرای طرح‌های جامع و تفصیلی شهر کمک‌کار شورا و شهرداری باشند.
رحیم آقازاده با اشاره به بحث‌های اعضای شورای شهر در موضوعات مختلف که بیشتر شبیه بحث و جدل است، اظهار کرد: باید در مورد مسایلی که صحبت کنیم که به اعتلای شهر و رفع مشکلات شهروندان کمک می‌کند.
وی بیان کرد: در مورد موضوعات پیش پا افتاده و بی‌ربط سخن گفتن در شان شورای شهر نیست و بهتر است روی مسایل کلان شهری بحث‌های جدی کارشناسی انجام شده و خروجی بحث‌ها نیز به تصمیم‌های مطلوب و مناسب منجر شود.
عضو شورای شهر اردبیل در مورد اظهارات اعضای کمیسیون ماده 5 به ویژه مسکن و شهرسازی در مورد تعریض محله زینال و تقلیل آن از 16 متر به 10 متر گفت: مسکن و شهرسازی به چه دلیل باید در مقابل تصمیم منتخبین مردم در شورا و شهرداری مقاومت کرده و به جای احترام به نظر کارشناسان قصد اعمال نظر خود را دارند.
آقازاده این ضعف را مربوط به شورای شهر و عدم اعمال قوانین و نظار‌ت‌ها به صورت جامع بیان و تصریح کرد: مدیران کل میراث فرهنگی و راه و شهرسازی اردبیل حق دخالت در تصمیم شورا و شهرداری ندارند و ما نباید اجازه دهیم تا برخلاف ضوابط و مقررات طرح جامع و تفصیلی عده‌ای بخواهند نظر خود را اعمال کنند.
وی تاکید اعضای شورای شهر را در مخالفت با تعریض 10 متری محله زینال به جای 16 متر مصوب در طرح تفصیلی یادآور شد و خاطرنشان کرد: امیدواریم نظرات شورا و شهرداری به استاندار اردبیل ارجاع شود تا مطابق با خواسته قانونی منتخبین مردم در این زمینه تصمیم‌گیری شود.
جواد انصاری دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز بیان کرد: ما برای حل مشکل ترافیکی محدوده عالی قاپو و اسماعیل بیگ نیاز به بازگشایی برخی معابر و ساخت و سازها داریم که امیدواریم با کمک شهروندان و همسو با اجرای پیاده‌راه عالی قاپو این بازگشایی‌ها نیز انجام شود.
رویا کنعانی عضو شورای شهر اردبیل نیز اظهار کرد: همه ساله اعمال تخفیف‌ها در روزهای منتهی به پایان سال انجام می‌شود و اکثر شهروندان ما منتظر این ایام هستند تا از تخفیف اعمال شده استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: بدون شک ما باید به شکل سنجیده در این زمینه عمل کنیم تا تشویق و ترغیب مردم به درستی انجام شده و کارکنان و پرسنل شهرداری نیز از مزایای آن به ویژه درآمد حاصل از تخفیف عوارض در دریافت حقوق و پاداش پایان سال خود بهره‌مند شوند.
کنعانی بیان کرد: اگر مبلغی نیز از محل این درآمد اضافی آمده مازاد محاسبه شده و بهتر است اعمال تخفیف را از 30 درصد به 35 درصد افزایش دهیم تا در این شرایط سخت اقتصادی مردم لذت بیشتری از این تخفیف‌ها ببرند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.