به گزارش ایرنا ، سرهنگ رسول سلحشور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه تعداد تماس های مردم با سامانه 110 پلیس در استان امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 14 درصد افزایش یافته، افزود: در این مدت تماس های منجر به عملیات پلیس نیز 21 درصد افزایش داشته است.
وی اظهار داشت: همچنین دریافت اطلاعات و راهنمایی پلیس از طریق تماس با 110 در 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال در استان 19 درصد افزایش داشته ، ضمن اینکه در این مدت تماس های غیر ضروری و مزاحمت به سامانه 110 پلیس هم 19 درصد کاهش داشته است.
او اعلام جرایم عمومی علیه اموال و اشخاص را با 25 درصد، تصادفات و تخلفات رانندگی را با 17 درصد، نزاع و درگیری را با 16 درصد ، ناهنجاری های اجتماعی را با 10 درصد و مسائل مربوط به سرقت را با پنج درصد به ترتیب اولویت های تماس مردم با سامانه 110 پلیس استان ذکر کرد.
سرهنگ سلحشور از اجرای طرح تجمیع متمرکز سامانه 110 پلیس در سال جاری در مرکز استان خبر داد و اضافه کرد: با اجرای این طرح در شهریور امسال در استان تماس مردم با سامانه 110 پلیس 73 درصد افزایش داشته است.
او با بیان اینکه قبل از اجرای این طرح میانگین تماس مردم با 110 در هر روز هزار و 500 تماس بود، ادامه داد: بعد از اجرای این طرح این رقم به 2 هزار و 500 تماس افزایش یافته است.
وی اعمال فرماندهی و کنترل صحیح، افزایش سرعت انتقال اخبار واصله، ابلاغ دستور از بالا به پایین ، افزایش ضمانت اجرایی، شفافیت آمار و اطلاعات ، توزیع مناسب منابع و امکانات ، چابک سازی و استاندارد سازی رفتار کاربران، کاهش هزینه ها ، شناسایی جغرافیای وقوع جرم ، تسهیل مدیریت در زمان بحران و هدفمند شدن طرح مهار را از جمله مزایا و محاسن طرح تجمع خطوط 110 پلیس در مرکز استان ذکر کرد.
معاون عملیات نیروی انتظامی استان اردبیل گفت: در تماس مردم با سامانه 110 میانگین زمان حضور پلیس در سر صحنه در اخبار فوریتی زیر 15 دقیقه و در اخبار غیرفوریتی 30 دقیقه است.
وی با بیان اینکه بیشترین گلایه مردم نسبت به پلیس نیز در این حوزه است، افزود: حضور آنی پلیس در محل حادثه جرم ضروری است اما تصادفات منجر به خسارت اخبار فوریتی محسوب نمی شود بلکه تصادفات جرحی و فوتی، نزاع و درگیری دسته جمعی ، زورگیری، استفاده و توزیع مواد مخدر، ایجاد مزاحمت و وجود سارق در منزل اخبار فوریتی است.
وی اظهار داشت: پلیس برای ایجاد نظم و امنیت در جامعه و برخورد قاطع با برهم زنندگان آن علاوه بر راه اندازی سامانه تماسی و پیامکی 110 ، سامانه پایش تصویری سامانه 130 و سامانه 197 که نظارت بر عملکرد پلیس را دارد راه اندازی کرده است.
او با بیان اینکه ایجاد امنیت محصول اجتماعی است و بدون مشارکت و حضور مردم برقراری امنیت امکان پذیر نیست از مردم خواست بیش از پیش با پلیس در تعامل بوده و همکاری کنند و هر گونه موارد مشکوک در تمامی حوزه ها را به پلیس اطلاع دهند.
وی بیان کرد: انتظار داریم مردم از تماس های غیر ضروری با 110 خود داری کرده و در صورت نیاز آدرس و مشخصات دقیق وقوع جرم را اعلام کنند چرا که در تسریع زمان رسیدگی پلیس نقش مهمی دارد.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.