به گزارش ایرنا ، ادریس قوسی روز سه شنبه در همایش اعضای نظام صنفی کارهای کشاورزی و منابع طبیعی خلخال افزود: این تشکل از سال 1392 فعالیت خودرا با هدف کمک به توسعه بخش کشاورزی آغاز کرده و در دوران فعالیت خود موفق به پوشش بیمه تامین اجتماعی 250 کارگاه تولید محصولات کشاورزی شده است.
وی با بیان اینکه دو سوم از حق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان از سوی دولت پرداخت می شود، گفت: از هزار و 500 عضو نظام صنفی کارهای کشاورزی این شهرستان ، 450 نفر زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی بوده و با پرداخت 824 هزار ریال حق بیمه بصورت ماهانه از مزایای حقوق بازنشستگی و نیز بیمه مشاغل سخت و زیان آور بهره می برند.
او صدور پروانه فعالیت های کشاورزی برای متقاضیان ، تهیه و تامین ضامن بانکی برای متضاضیان اخذ تسهیلات کشاورزی و معرفی به بیمه تامین اجتماعی برای بهره مندی افراد عضو از مزایای بیمه را از جمله وظایف نظام صنفی کارهای کشاورزی و منابع طبیعی ذکر کرد.
شهرستان خلخال در جنوب اردبیل دارای 49 هزار هکتار اراضی مستعد برای کشت انواع محصولات کشاورزی و باغی است که از این میزان هفت هزار و 400 هکتار را باغ های میوه مناطق نیمه گرمسیری و سردسیری تشکیل می دهند.
همه ساله بیش از 10 هزار هکتار از اراضی مستعد کشاورزی خلخال زیر کشت محصول گندم رفته و سالانه بیش از 10 هزار تن گندم دیم و آبی در این شهرستان تولید می شود.
همچنین این شهرستان دارای 200 هزار واحد دامی سبک و سنگین بوده که علاوه بر تامین شیر ، گوشت قرمز و فرآورده های دامی شهرستان مصراف تولیدات دامی مناطق همسایه نیز از طریق دامداری های فعال این منطقه تامین می شود.
بارش برف و سرمای 10 درجه زیر صفر بهار امسال 100 در صد محصولات باغی و 60 درصد محصول زراعی کشاورزان و باغداران این شهرستان را از بین برد و 2 هزار و 100 میلیارد ریال خسارت برجای گذاشت.
از این میزان خسارات وارده به کشاورزان و باغداران منطقه در سال جاری تنها 45 میلیارد ریال از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی تامین و به باغداران خسارت دیده از سرما پرداخت شده است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.