به گزارش ایرنا، علی رحمتی روز یکشنبه در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار افزود: در 9 ماهه پارسال 129 هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده بود که این رقم در مدت مشابه امسال 112 درصد اقزایش داشته است.
وی با بیان اینکه این مقدار کالا توسط 12 هزاردستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله سوار صادرات شده است، اظهار داشت: بیش از260هزار تن کالا به وسیله 11هزار و 576 دستگاه کامیون ایرانی، 781 تن کالا توسط 35 دستگاه کامیون آذری و 14هزار تن نیز توسط 616 دستگاه کامیون گرجی از مرز خارج شده است.
اوعمده کالای صادر شده از این پایانه مرزی را کاشی، سیمان ،نئوپان، میلگرد ،پروفیل، سنگ ساختمانی و انواع شیشه عنوان کرد.
رحمتی گفت: امسال در این مدت همچنین از پایانه مرزی بیله سوار بیش از 18هزار تن کالا توسط دستگاه 888 کامیون وارد کشور شده است.
به گفته وی ، افزود: 84 درصد از این کالاها توسط کامیون های ایرانی ومابقی نیز بوسیله کامیون های آذری وکامیون سایر ملیت ها وارد کشور شده است.
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل اظهار داشت: عمده کالاهای وارداتی در این مدت به کشور از این پایانه مرزی انواع تخته، پنبه دانه ،شیرین بیان، گاو و الیاف مصنوعی می باشد.
وی بیان کرد: در 9 ماهه سال جاری بیش از 233هزار تن کالا توسط 9هزار دستگاه کامیون بصورت ترانزیت ورودی وارد مرز بیله سوار شده و بیش از 97هزار تن کالا بوسیله 4 هزار دستگاه کامیون از این مرز ترانزیت خروجی شده است.
رحمتی عمده کالاهای ترانزیت ورودی و خروجی از پایانه مرزی بیله سوار را گازوئیل، بنزین، قیر، آب معدنی ،ام دی اف، بیسکوییت، فرش، گچ ونمک عنوان کرد و افزود: 80 در صد این کالای ترانزییت شده توسط کامیون های ایرانی و 20 در صد مابقی نیز توسط کامیون آذری و ترکی جابه جا شده است.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از افتتاح فاز دوم پایانه مرزی بیله سوار باحضور رئیس جمهـور خبر داد و گفت: هیچ مشکل و مانعی در واردات و صادرات کالا در پایانه مرزی بیله سوار وجود ندارد و جابجایی کالا بصورت شبانه روزی روان و عادی است.
پایانه مرزی بیله سوار به مساحت 12هکتار از سال 75 توسط سازمان راهداری در شهرستان بیله سوار ایجاد شده و جزو 24پایانه مرزی کشور و یکی از دو پایانه مرزی فعال با کشور جمهوری آذربایجان و کشورهای حوزه قفقاز جنوبی و مرکزی است.
شهرستان بیله سوار در 165 کیلومتری شمال اردبیل در جوار جمهوری آذربایجان قرار دارد، تنها گمرک فعال استان در این شهرستان واقع است.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.