داود شایقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجتمع کشت و صنعت مغان یکی از شرکت های تولیدی منحصر بفرد و توانمند کشور است که واگذاری آن بر اساس اصل 44 قانون اساسی صورت گرفته است.
وی اظهارداشت: بر اساس اصل 44 قانون اساسی شرکت های دولتی و موسسات عمومی می توانند به بخش خصوصی واگذار شوند و شرکت کشت و صنعت مغان هم از این قاعده مستثنی نیست.
شایقی با اشاره به افزایش اعتبارات راه اهن اردبیل – میانه افزود: هرچند در گذشته اعتبار خوبی برای این طرح اختصاص نیافت ولی در زمان این دولت توجه بیشتری برای افزایش اعتبارات شده است.
رییس سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل افزود: در سالجاری هزار و 10 میلیارد ریال برای این طرح مصوب شد که این میزان در سال 98 به هزار و 500 میلیارد ریال رسیده است .
شایقی بیان کرد: هر سال 2 هزار و 500 میلیارد ریال هم از محل فاینانس داخلی برای این طرح اختصاص می یابد و پیش بینی شده تا سال 99 به بهره بردرای برسد .
وی پیشرفت عملیات اجرایی پایاب سدخداآفرین را مطلوب دانست و گفت: تکمیل و بهره برداری از این طرح تا پایان سال برنامه ریزی شده است .
رییس سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل با بیان اینکه حق و حقوق عشایر دشت مغان در واگذاری اراضی پایاب سد خدا آفرین باید رعایت شود افزود: هدف از واگذاری اراضی به عشایر ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی، دستیابی به توسعه پایدار و مطمئن است و امیدواریم که با اهتمام مسئولان و کشاورزان شاهد رشد و شکوفایی بخش کشاورزی در منطقه زرخیر مغان باشیم.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.