به گزارش ایرنا ، آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل افزود: هر کس و هر طایفه از عشایر که بر زمینی سند دارد چه جدید چه قدیم حق او را نمی شود به کس دیگری واگذار کرد.
او اظهار داشت: حقوق تمام معارضین باید به طور کامل پرداخت شود ، یک نفر از عشایر نباید در این ماجرا ناراضی باشد ، رضایت آنها بدوا و دواما فصل الخطاب خواهد بود.
وی گفت: در اراضی پایاب سد خدا آفرین نیز اولویت اول عشایر هستند و با وجود آنها نباید به کس دیگری زمین داده شود.
نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری همچنین در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به 9 دی روز بصیرت و میثاق با ولایت بیان کرد: سال 88 اتفاقاتی افتاد که استکبار جهانی با تمام توان وارد معرکه شد و دندانش را تیز کرد اما ملت بزرگ و بصیر ما در 9 دی دندان طمع دشمن را از بن کشیدند.
وی ادامه داد: دشمن همیشه به انتخابات به عنوان یک ظرفیت برای بهم ریختن انسجام داخلی نگاه می کند ، اگر انتخابات مطابق میل آنها نشود فورا با شعارها و حرف های جذاب مثل 'رای من کو' یک عده را به صحنه می آورند و تلاش می کنند تا امری را که با قانون به دست آمده با خشونت سرنگون و دگرگون کنند.
امام جمعه اردبیل گفت: دموکراسی و قانون ملازم هم هستند و دموکراسی هیچ وقت از قانون مداری جدا نمی شود ، اگر این 2 از هم جدا شوند 100 درصد از دیکتاتوری سردر می آوریم بدترین دیکتاتوری دور زدن قانون است با بی قانونی نمی توان از دموکراسی و حق مردم و حقوق بشر صحبت کرد.
آیت الله عاملی اظهار داشت: ما هر سال 9 دی را با عظمت برگزار می کنیم تا کسی جرات مطالبه از طریق غیرقانونی نداشته باشد و بفهمد که با خروج از قانون باید بهای سنگینی را پرداخت کند.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها هم گفت: این هفته یک خیر عزیز با مراجعه به دادستانی با پرداخت 2 میلیارد و 450 میلیون ریال 40 زندانی را آزاد و آنها را به خانواده خود برگرداند.
وی اظهار داشت: لذتی که این خیر از تبسم بچه ها و خانواده این آزاد شده ها می برد، قابل مقایسه با هیچ لذت مادی که می شد با آن پول تهیه کرد نیست.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.