دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: کارآفرینان و صنعتگران استان اردبیل جزو سالم‌ترین افراد جامعه محسوب می‌شوند که به رغم همه کاستی‌ها با صبر و حوصله کار را به پیش می‌برند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، سیدناصر عتباتی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در اردبیل با تسلیت درگذشت 10 دانشجوی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اظهار کرد: عده‌ای با بی‌توجهی درصدد ضربه زدن به جان و مال مردم هستند و این جای تاسف دارد که فرزندان این مرز و بوم که با هزاران امید مشغول تحصیل هستند به دلیل غفلت عده‌ای جان خود را به راحتی از دست بدهند در حالی که باید وجدان‌های بیدار در این زمینه پاسخگو باشند.
وی سهمیه اختصاص یافته به استان را در بخش تسهیلات و حمایت از صنایع بسیار اندک و نامتناسب با وضعیت توسعه این استان خواند و خاطرنشان کرد: ما متناسب با شرایط تولید محصولات کشاورزی نیاز به توسعه صنایع وابسته داریم و اصلا شایسته نیست که به جای رونق تولید برخی از واحدهای ما تعطیل و یا به شکل نیمه تعطیل درآیند در حالی که ما در کمیته حمایت قضائی سعی می‌کنیم با هدف افزایش اشتغال جوانان این واحدها را به هر شکل ممکن مورد حمایت قرار دهیم.
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: به هیچ وجه در این شرایط تحریم و دشواری اقتصادی پسندیده نیست که واحدهای ما کمتر از ظرفیت خود کار کنند و یا کارگران واحدهایی چون ذوب آهن، سبلان پارچه و ... با مشکلاتی جدی در پرداخت حقوق مواجه شوند.
عتباتی تصریح کرد: ما با یک حمایت جزئی می‌توانیم این واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران را به شکل واقع‌بینانه مورد حمایت قرار داده و زمینه توانمندی تولید آنها را فراهم کنیم که پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای این واحدها بسیار ضروری و حیاتی به نظر می‌رسد.
وی افزود: صنعتگران و کارآفرینان این استان جزو سالم‌ترین افراد هستند به طوری که ما در ارزیابی این واحدها در دریافت تسهیلات ارزی آنها متوجه شدیم که این سرمایه‌گذاران انحراف کمتری را در هزینه‌کرد تسهیلات داشته‌اند.
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل به آثار و تبعات تعطیلی واحدها به ویژه افزایش جرایمی چون سرقت در ماه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: ما انتظار داریم مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها قوانین را به نفع سرمایه‌گذاران تسهیل کنند تا به نوعی حمایت همه‌جانبه در این واحدها انجام شود.
عتباتی ادامه داد: با باز شدن درب هر واحد تولیدی در حقیقت درب یک زندانی بسته می‌شود و ما در دستگاه قضا در کنار مقابله‌ بی‌امان با مفاسد اقتصادی و فعالیت‌های ناسالم در این حوزه سعی می‌کنیم از تولیدکنندگان واقعی حمایت همه جانبه‌ای را انجام دهیم تا این فعالیت‌ها زمینه اشتغال، تولید و کاهش آسیب‌ها را در جامعه فراهم آورد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.