به گزارش ایرنا ، فرشاد مقیمی شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اردبیل افزود: هدف از این کار کمک به ایجاد اشتغال، تولید داخلی و کاهش خروج ارز از کشور است.
او گفت: بیش از سه هزار و 400 تعرفه مربوط به واردات مواد اولیه، ماشین آلات و تجهیزات به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور ابلاغ شده و واردکنندگان می توانند بدون ثبت سفارش آنها را وارد کنند.
وی همچنین با اشاره به حمایت از صنایع بویژه واحدهای تولید قطعه خودرو ، لوازم خانگی، نساجی و پوشاک بیان کرد: در ارتباط با مشکلات قطعه سازان خودرو در ستاد اقتصاد مقاومتی کشور مصوباتی ابلاغ شده و بانک مرکزی تکالیفی را در این باره متعهد شده که اثر آن بزودی آشکار خواهد شد.
وی تولید پوشاک را یکی از اولویت های وزارت صنعت ، معدن و تجارت دانست و اضافه کرد: پوشاک در ردیف 1396 قلم کالایی هست که واردات آنها در شرایط کنونی کشور ممنوع است.
او گفت: اردبیل به همراه پنج استان ایران به عنوان پایلوت تولید پوشاک روستایی انتخاب شده اند که در این سفر رونمایی می شود.
معاون وزیر صنعت در ادامه با اشاره به تلاش دولت برای تامین سرمایه در گردش تولیدکنندگان گفت: در نشست اخیر با ریاست بانک مرکزی قرار شد سقف تسهیلات بانکی به منظور تامین نیازهای صنعتگران و تولیدکنندگان حدود 2 تا سه برابر افزایش یابد.
استاندار اردبیل نیز در این نشست کمک به تامین نیازهای مالی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی ، راه اندازی صنایع تبدیلی به منظور کمک به رونق بخش کشاورزی و صنعت را از جمله اقدام های انجام شده در بخش رونق صنعت و تولید در استان دانست و ابراز امیدواری کرد که این استان در کنار استان کرمانشاه به عنوان پیشتاز تولید پوشاک در ایران مطرح شود.
6019/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.