به گزارش ایرنا ، فاطمه جوادی روز جمعه در نشستی با خبرنگاران افزود: در حالی که درآمد شهرداری از محل فروش پروانه های ساخت و ساز 27 مورد صدور پروانه ساختمانی امسال سه میلیارد و 500 میلیون ریال بوده تاکنون برای اجرای طرح های عمرانی این شهر 70 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی گفت: بودجه مصوب شورای اسلامی شهر برای سال جاری 130 میلیارد ریال است که 63 میلیارد از آن برای امور عمرانی ، 46 میلیارد ریال خرید و تجهیز ماشین آلات و 23 میلیارد ریال نیز توسعه فضای سبز در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: برغم پایین بودن سطح درآمد محلی شهرداری در مقایسه با سایر مناطق استان و کشور با برنامه ریزی های صورت گرفته تاکنون مشکلی در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شهرداری پیش نیامده و با پرداخت به موقع آن و نیز رفاه نسبی کارکنان شهرداری خلخال در حال حاضر از شهرداری های موفق استان اردبیل در این زمینه است.
جوادی بیان کرد: برای افزایش درآمد پایدار شهرداری در سه مقطع زمانی کوتاه ، میان و بلند مدت برنامه ریزی شده و تلاش می شود با بکارگیری ظرفیت کارخانه تولید شن و ماسه و آسفالت فرآورده های بتنی ایجاد درآمد پایدار در شهرداری اتفاق بیفتد.
جوادی اجرای طرح نامگذاری معابر شهری بر اساس اصالت معابر ، توسعه فضای سبز با ساماندهی پارک ها و بوستان ها ، ساماندهی سایت زباله های شهر ، زمستان بیدار ، ایجاد باغ شهر ، بازآفرینی پایدار شهری با ارتقای سطح زندگی اهالی مناطق مورد هدف این طرح ، اجرای برنامه های فرهنگی طول سال برای افزایش نشاط اجتماعی ، راه اندازی بازار روز با هدف ساماندهی دست فروشان و جمع آوری سد معابر از سطح شهر ، طرح جامع ترافیکی و طرح جامع شهری را از جمله طرح های در دست اقدام شهرداری برای افزایش سطح خدمات ارائه شده به شهروندان ذکر کرد.
وی با بیان اینکه تکمیل پروژه پل ائلر باغی و احداث خیابان دسترسی به آن یکی از خواسته های به حق شهروندان این شهر است، اظهار کرد: 100 میلیارد ریال برای تکمیل عملیات اجرایی این پروژه و احداث مسیرهای دسترسی به آن نیاز است که با توجه به وضعیت اعتباری موجود شهرداری دستیابی به این هدف زمان بر خواهد بود.
وی گفت: با وجود شرایط سخت اعتباری شهرداری برای ادامه عملیات اجرایی این پروژه در سال جاری هفت میلیارد ریال هزینه کرده و در صورت همکاری مالکان واقع در مسیر خیابان منتهی به این پل تکمیل و بهره برداری از این پروژه دور نخواهد بود.
شهردار خلخال افزود: تجهیزات تله سیژ تفرجگاه اندبیل از کشور خارجی خریداری و در صورت تامین 20 میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت عوارض گمرکی این امکانات از گمرک ترخیص و زمینه برای نصب و راه اندازی آن فراهم خواهد شد.
وی گفت: طرح راه اندازی تله سیژ اندبیل با مشاکت 80 درصدی سازمان همیاری شهرداری های استان اردبیل و 20 درصدی شهرداری خلخال و با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و توسعه گردشگری اجرا می شود.
او افزود: شهر به بزرگی خلخال تنها دارای 35 نفر نیروی خدمات شهری بوده ولی با این حال تلاش مضاعف این افراد ، دستیابی به اهداف تنظیف شهری و دستیابی به ارتقای شاخص های بهداشتی شهر را فراهم کرده است.
او از خبرنگاران به عنوان سفیران فرهنگی یاد کرد و با توصیه آنها به پرهیز از انتشار اخبار منفی و دلسرد کننده بیان کرد: انتشار خبرهای مثبت موجب توسعه و رونق منطقه و سبب معرفی قابلیت های گردشگری ، تاریخی و طبیعی شهرستان به گردشگران خواهد شد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.