مدیر کل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: در سالجاری به دلیل بهسازی و بازسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل با 200 درصد رشد ابطال پروازها روبرو هستیم.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، سیدفخرالدین هاشمی در نشست با خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن هفته حمل و نقل و راهداری اظهار کرد: ما در سه سال گذشته برای بهسازی و مناسب‌سازی دو فرودگاه اردبیل و پارس‌آباد بالغ بر 215 میلیارد تومان هزینه کردیم به طوری که هم اکنون فرودگاه پارس‌آباد با انجام دو سورت پروازی در روزهای شنبه و سه شنبه اقدام به جابجایی مسافران می‌کند.
وی با بیان اینکه هم اکنون هواپیماهای متوسط ایرباس و فوکر قابلیت نشستن در فرودگاه پارس‌آباد را دارند، خاطرنشان کرد: ما زیرساخت‌های مورد نیاز را اعم از ترمینال، پست برق، زیرساخت‌های آی‌تی و ... فراهم کردیم به طوری که فرودگاه پارس‌آباد از نظر زیرساخت آی‌تی در کشور بی‌نظیر است.  
مدیر کل فرودگاه‌های استان اردبیل تصریح کرد: شرکت فرودگاه‌های کشور در سال‌های اخیر موفق شد تا این فرودگاه متروکه را بهسازی و تجهیز کرده و ما سال گذشته شاهد بهره‌برداری از آن بودیم.
هاشمی افزود: در فرودگاه اردبیل دو پروژه اصلی در حال اجراست که ترمینال خارجی این فرودگاه در زمینی به مساحت 8 هزار و 100 مترمربع با صرف هزینه‌ای بالغ بر 70 میلیارد تومان آماده افتتاح است که به زودی شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.
وی عملیات بهسازی و بازسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل را با صرف 100 میلیارد تومان یادآور شد و گفت: در حال حاضر بخش عمده‌ای از عملیات زیرسازی انجام شده و حدود 500 متر آسفالت‌ریزی به انجام رسیده و ما در نیمه اول سال آینده این پروژه را تکمیل و به بهر‌برداری می‌رسانیم.
مدیر کل فرودگاه‌های استان اردبیل اضافه کرد: 90 درصد تاسیسات زیربنایی و سیستم کمک‌ناوبری رادیویی و بصری فرودگاه اردبیل به انجام رسیده و در سالجاری عمده ابطال پروازها تا 90 درصد به دلیل بهسازی است که در این باند انجام می‌شود.
هاشمی ادامه داد: تنها 10 درصد مقصر لغو پروازها شرکت‌های هواپیمائی بوده و در بقیه موارد بهسازی باند اصلی و آب و هوا زمینه ابطال پروازها را به وجود آورده است.
وی اظهار کرد: ما برای اولین بار در کشور وسط باند را نیز چراغانی خواهیم کرد تا سیستم ناوبری بصری و رادیویی ارتقا یابد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.