رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در سالجاری و از محل رونق تولید 40 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.  
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، سیدحامد عاملی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: همه این تسهیلات در قالب سرمایه در گردش پرداخت شده و هیچگونه پرداختی در حوزه سرمایه ثابت در سالجاری نداشتیم.
وی به سه نوع پرداخت تسهیلات در حمایت از تولید اشاره و خاطرنشان کرد: تسهیلات رونق تولید با تولیت وزارت صمت پرداخت می‌شود که نرخ سود آن 18 درصد و از محل منابع داخلی بانک‌هاست.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل پرداخت تسهیلات در قالب اشتغال فراگیر و روستایی را با محوریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد و گفت: برخلاف تسهیلات رونق تولید تسهیلات فراگیر و روستایی با نرخ سود چهار تا 6 درصد پرداخت می‌شود و به عنوان منابع کمکی دولت محسوب می‌شود.
عاملی بیان کرد: در حوزه صنعت و از محل رونق تولید 47 طرح در کارگروه مورد بررسی و تائید قرار گرفته که از این بین 31 مورد مربوط به سرمایه در گردش و 15 مورد تسهیلات سرمایه ثابت بوده و یک مورد نیز مربوط به بازسازی و نوسازی صنایع است.
وی از پرداخت 40 میلیارد تومان تسهیلات برای 8 طرح از سوی بانک‌ها خبر داد و تصریح کرد: اشتیاق برای گرفتن این تسهیلات با توجه به نرخ سود بالا و عدم پرداخت یارانه‌ها با استقبال و اشتیاق کم اهالی تولید روبرو شده و چندان اقبالی به دریافت این تسهیلات نشان نمی‌دهند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ادامه داد: در حوزه اشتغال فراگیر از مجموع 381 متقاضی ثبت نام شده 139 مورد تائید شده تا به میزان 310 میلیارد تومان تسهیلات به آنها پرداخت شود.
عاملی رقم مصوب را برای 46 طرح در این حوزه 37 میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: 71 مورد طرح عودتی در این زمینه اتفاق افتاده است.
وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها خواست؛ تا در حمایت از سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی به پرداخت تسهیلات و صدور مجوزها سرعت بیشتری داده و زمینه رضایتمندی متقاضیان را فراهم کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از صدور مجوز برای رصد ثبت سفارش در استان‌ها و پیگیری استانی در این زمینه خبر داد و اظهار کرد: پیش از این ثبت سفارش به صورت متمرکز در تهران انجام می‌شد که با دستور وزیر صمت شیوه‌نامه این کار با تفویض اختیار به استان‌ها تغییر یافته و تا دو هفته آینده امکان ثبت سفارش استانی فراهم خواهد آمد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.