به گزارش ایرنا، فریدون بابایی پنجشنبه در نشست با رییس نظام مهنسی کشاورزی خلخال افزود: حضور بیش از 300 مهندس ودانش آموخته کشاورزی در این سازمان ظرفیت بسیار خوبی برای دست یابی به اهداف طرح تحول وافزایش بهره روری تولید است.
وی بیان کرد: نظام مهندسی کشاورزی نیازمند فکرسازی، افزایش نظارت و ارائه ایده های نو و خروج از قالب سختگیرانه و خشک در صدور مجوزهای راه اندازی واحدهای جدید کشاورزی، دامداری و باغداری می باشد.
او با اشاره به تغییرات اخیر در بحث صدور مجوز طرح های گلخانه ای شهرستان گفت: در حالی که پیش از این حداقل مساحت طرح های گلخانه ای برای دریافت مجوز احداث 3 هزار متر مربع بود هم اکنون امکان صدور مجوز برای گلخانه های با مساحت 100 تا یک هزار متر در این منطقه فراهم شده و این امر می تواند ظرفیت تولید را افزایش دهد .
بابایی با تاکید بر ارایه ایده های نو از سوی سازمان نظام مهندسی گفت: ایده تولید پنیر پیتزا با کیفیت بالا در روستای گورنسراب توسط یکی از دامداران خوش فکر موجب افزایش قابل توجه قیمت شیر و جلب نظر بسیاری از خریداران فرآورده های دامی به سمت این روستا شده است.
وی با بیان اینکه شهرک گلخانه ای خلخال بزودی راه اندازی می شود گفت: مجوز برای حفر چاه برای تامین بخشی از آب مورد نیاز شهرک صادر شده ومابقی آب مورد نیاز نیز از محل تخصیص حقابه باغ های تغییر کاربری داده شده فراهم خواهد شد.
زهرا ناصحی رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی خلخال نیز گفت: در حال حاضر از 330 عضو این سازمان تنها 10 درصد شاغل هستند که با توسعه بخش کشاورزی شهرستان زمینه برای ایجاد اشتغال بیشار این افراد فراهم می شود.
خلخال در جنوب اردبیل واقع است.
7119/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.