به گزارش ایرنا، محمد اثنی عشری روز یکشنبه در نشست خبری افزود: برای ایجاد این مدارس آموزشی مطالعات لازم با هماهنگی سازمان سما و با هدف جذب دانش آموزان از کشور آذربایجان و ارایه اموزش های فنی و حرفه ای انجام شده و پارس اباد بعنوان آزمونه این طرح در استان اردبیل انتخاب شده است .
وی اظهار داشت: در حال حاضر مراکز آموزشی سما دارای 2 هزار دانش آموز در استان اردبیل است که طبق برنامه در سال 1400 این میزان به 30 هزار نفر خواهد رسید.
رییس مرکز فرهنگی آموزشی سما استان اردبیل افزود: مدارس سما در الگوی جدید و برنامه های مدون به واحدهای اموزشی کارآفرین و مهارت آموزی برای دانش آموزان و دانش آموختگان تبدیل می شود.
اثنب عشری گفت: سما تنها مرکز اموزشی در کشور است که تحصیلات و آموزش را از مقطع پیش دبستان شروع کرده و تا مقطع کارشناسی ارشد پیش می برد.
وی ادامه داد: مدل چشم انداز مجموعه سما با الگو برداری از آموزش عالی کشور و دانشگاه آزاد اسلامی به گونه ای ترسیم شده که یک دانش آموز با طی نمودن دوران تحصیل و خروج از مدرسه حداقل 50 نوع مهارت را یاد گرفته باشد.
رییس مرکز آموزشی و فرهنگی سما اردبیل با اشاره به 50 محصول دانش‌بنیان سما در استان اردبیل گفت: از این مجموعه سه محصول مهم دانش بنیان سما شامل کف پوش، دیوار و کیت با حضور معاون سما رونمایی شد و بقیه تا مهر سال آینده معرفی می‌شوند.
مراکز آموزشی سما وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی در استان اردبیل 2هزار دانش آموز و 2 هزار دانشجو در مقطع کاردانی و کارشناسی دارد.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.