مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون در استان اردبیل 25 هزار فقره خوداظهاری مالیاتی را پذیرش کردیم.
رسول نوع‌پرور در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: این رقم خوداظهاری مالیاتی در حالی به ثبت رسیده که در 8 ماهه امسال 77 هزار اظهارنامه مالیاتی در استان اردبیل ارائه شده است.
وی وابستگی بودجه کشور را به نفت عامل و عنصر نابسامانی اقتصادی توصیف و خاطرنشان کرد: در کنار وابستگی بودجه به نفت اقتصاد دولتی نیز کشور ما را با آسیب‌ها و بحران‌های جدی روبرو کرده به طوری که امروز دشمنان با استفاده از این منفذ سعی می‌کنند در مدیریت اقتصادی کشور خللی را به وجود آورده و در مسیر جابجایی ارز و انتقال آن به کشور مانع‌تراشی کنند.
مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل با بیان اینکه اتکای اقتصاد کشور به نفت و در عین حال اقتصاد دولتی زمینه‌ساز رانت و برخی مفسده‌های دیگر است، افزود: برای برون‌‌رفت از این امر باید به مالیات بها داده شود که در این زمینه باید توسعه تجارت و توجه به کسب و کار و رونق تولید مورد دقت و توجه قرار گیرد.
نوع‌‌پرور تحول از محل مالیات را زمینه‌ساز رسیدن به آرامش اقتصادی خواند و اضافه کرد: دریافت مالیات ابزاری برای رسیدن به عدالت واقعی است به طوری که در کنار وصول 160 میلیارد تومان مالیات مستقیم باید منابع جدید دریافت مالیات شناسایی شود به طوری که بیش از 10 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی را در کشور شاهد هستیم.
وی ضرورت تحول در نظام مالیات را به عنوان یک کار بنیادین یادآور شد و بیان کرد: تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی از سوی هر ایرانی حرکتی ارزشمند در احترام گذاشتن به ثروت کشور است در حالی که براساس قوانین مصوب ما معافیت مالیاتی 13 ساله را برای مناطق محروم با هدف جذب سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان شاهد هستیم که این معافیت در داخل شهرک‌های صنعتی 7 سال است.
مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر فعالیت‌های فرهنگی، کشاورزی و علمی از معافیت‌های مالیاتی بهر‌ه‌مند هستند به شرط آنکه اظهارنامه مالیاتی ارائه کرده و به نوعی درآمد خود را شفاف اعلام کنند.
نوع‌پرور اظهار کرد: ما باید تابع قوانین، احکام و آداب و رسوم باشیم و در ارائه خدمات به مردم تنها رضای الهی و بندگان را در نظر گرفته و به گونه‌ای عمل کنیم تا مردم از رفاه و آسایش بیشتری بهره‌مند شوند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.