معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون و از محل اشتغال فراگیر و روستایی 126 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران پرداخت شده است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، بهمن حسین‌زاده در جلسه بررسی آخرین وضعیت اشتغال در بخش صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار کرد: این تسهیلات با نرخ سود 4 تا 6 درصد به متقاضیان پرداخت شده که عمدتا مربوط به طرح‌های کوچک و متوسط اشتغالزایی و در عین حال زودبازده است.
وی خاطرنشان کرد: ما براساس برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم تا سال 1400 به دنبال اشتغال 60 هزار بیکار استان هستیم که براساس سرشماری سال 95 آمار دقیق آنها احصاء شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار اردبیل بیان کرد: آنچه که در بحث اشتغال مورد تاکید استاندار اردبیل است اشتغال پایدار همراه با درآمدزایی مناسب است تا یک آمار دقیق براساس پوشش بیمه‌ای و پرداخت حقوق مناسب به افراد شاغل احصاء شود و ما یک اشتغال قابل دفاعی را انجام داده باشیم.
حسین‌زاده گفت: براساس سهم تعیین شده در طی سه سال آینده اشتغال امسال 20 هزار نفر تعریف شده که بخش عمده‌ای از آنها به انجام رسیده و مایقی نیز در بخش‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت، گردشگری، کشاورزی و خدمات قابل تحقق است.
وی افزود: وظیفه ما ایجاد اشتغال مستقیم و پایدار نیست بلکه ما تسهیل‌گر امور برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان هستیم تا شرایط مناسب از جمله محیط کسب و کار و تسهیلات مورد نیاز را فراهم کنیم تا اشتغال به معنای واقعی تحقق پیدا کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار اردبیل به ظرفیت خوب بخش صنعت، معدن و تجارت در بخش اشتغالزایی اشاره و تصریح کرد: ما به راحتی می‌توانیم در این سه حوزه با تکیه بر سرمایه‌گذاری‌هایی که در حال انجام است به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم که در این زمینه در کنار احیا و تقویت واحدهای تولیدی موجود سعی‌مان بر این است تا واحدهای جدید را نیز فعال کنیم.
حسین‌زاده با انتقاد از برخی خبرهای کذب در مورد تعطیلی واحدهای تولیدی بزرگ استان نظیر آرتاویل تایر، تسنیم‌نوش و ... گفت: نه تنها تعطیلی این واحدها مطرح نیست بلکه مشکلات این واحدها در تامین مواد اولیه و حتی مواد مورد نیاز تکمیلی در حال انجام است که امیدواریم نتایج مثبتی را در آینده‌ای نه چندان دور شاهد باشیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.