برای اولین بار و به همت حجت مجرد گرافیست اردبیلی نمایشگاه لوگوتایپ‌های مجرد در اردبیل گشایش یافت.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در مراسم گشایش این نمایشگاه هنرمند اردبیلی و چهره ممتاز هنر گرافیک اظهار کرد: نمایشگاه لوگوتایپ‌های مجرد حاصل 24 سال ممارست بنده در این زمینه است که امروز از بین 400 اثر 130 مورد از آنها انتخاب شده تا به انتخاب استاد چهره‌پرداز از تهران و خانم بنیادی از موزه گرافیک ایران در معرض دید و نمایش گذاشته شود.
حجت مجرد با بیان اینکه این نمایشگاه تا هشتم آذرماه برای بازدید علاقمندان دایر خواهد بود، خاطرنشان کرد: 26 عنوان خط نگار که از جنبه‌های مذهبی دارای ارزش و اهمیت است و عمده آنها مربوط به «بسم‌الله، لااله‌ الا الله، محمد رسول الله» و همچنین آثار و نشانه‌های سفارش داده شده با طراحی مناسب و به سفارش مخاطبان گردآوری شده است.
وی از این رویداد به عنوان رویداد منحصربفرد در سطح ملی و استانی یاد کرد و گفت: به ندرت چنین نمایشگاه‌هایی در سطح کشور برگزار شده و ما سعی می‌کنیم با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به سمتی حرکت کنیم تا علاقمندان با مشاهده آثار منتخب در این نمایشگاه‌ها به سمت تولید آثار در رشته گرافیک علاقمند شده و در این حوزه ورود پیدا کنند.
این هنرمند اردبیلی بیان کرد: در کنار این اهداف بنده در این نمایشگاه سعی کردم تا 24 سال عمر هنری خودم را در عرصه گرافیک و با به نمایش گذاشتن آثار منتخب به نوعی محک زده و مورد سنجش قرار دهم.  
مجرد به شرایط سخت کنونی در تداوم فعالیت‌های فرهنگی و هنری اشاره و تصریح کرد: در این 24 سال به اندازه این یکی دو هفته دچار خستگی و ناراحتی نشده بودم به طوری که در کنار بروکراسی پیچیده اداری عدم همراهی مسئولان و متولیان حوزه فرهنگی ما را دلزده کرد و تنها شهردار و برخی ارگان‌ها و شرکت‌های خصوصی اسپانسر و حامی ما در این حوزه بودند.
وی افزود: این شرکت‌های خصوصی در حد وسع و توان در فراهم کردن امکانات برای اساتید این رشته برای حضور در اردبیل و تامین امکانات رفاهی با ما همراه بودند که جای دارد از این همراهی‌ها قدردانی کنیم.
استاد دبیرستان‌های اردبیل در پایان اظهار امیدواری کرد؛ تا با راه‌اندازی دانشگاه تخصصی در رشته گرافیک بیش از گذشته جوانان علاقمند به این رشته هنری را درست و شایسته مورد حمایت قرار داده و به سمت بروز و ظهور استعدادهای آنها حرکت کنیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.