به گزارش ایرنا ، علی نواداد روز دوشنبه در جلسه کارگروه بانوان و خانواده با بیان اینکه بیمه زنان خانه دار می تواند این قشر را در اجرای هر چه بهتر نقش مادری در خانواده یاری رساند ، افزود: اگر مرد به تنهایی نتواند خانواده را اداره کند ، یک زن می تواند تمام امور مربوط به خانواده را به تنهایی اداره کرده و در این کار موفق باشد.
وی همچنین با اشاره به اقدام تامین اجتماعی در خصوص بیمه زنان خانه دار 18 تا 50 ساله خواستار اطلاع رسانی از این امر و سوق دادن زنان خانه دار به این امر شد.
او افزود: سلامتی زنان با موفقیت و سلامتی خانواده رابطه مستقیم دارد و در خانواده ای که به زنان اهمیت داده می شود ، حیات و سرزندگی بیشتری مشاهده می شود.
مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: زنان خانه داری که حداقل دارای 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه می باشند ، می توانند بدون لحاظ شرط سنی نسبت به ارائه و تقاضا و انعقاد قرار داد بیمه اقدام کنند.
سعید بشرخواه افزود: اگر پدر خانواده فاقد پوشش بیمه ای باشد ، متقاضی بیمه زنان خانه دار می تواند با پرداخت حق سرانه درمان مصوب ، فرزندان خود را بیمه درمانی کند.
وی بیان کرد: نرخ حق بیمه و حمایت های بیمه ای در این نوع بیمه همانند ضوابط بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد است.
بشرخواه گفت: در این بیمه میزان سهم بیمه شده از هزینه درمان برای خدمات پزشکی سرپایی 30 درصد و برای خدمات درمانی بستری 10 درصد است.
استان اردبیل بر اساس سرشماری سال 95 یک میلیون و 270 هزار و 420 نفر جمعیت دارد ، بیش از 50 درصد جمعیت استان را زنان تشکیل می دهند.
.3006/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.