سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل از برگزاری دومین رویداد «دیدار با فناوران فردا» در مؤسسه نخبگان اردبیل خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، مهران محمدی با اشاره به مجوز سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی گفت: در ادامه رویدادهای کارآفرینی سال 1396، جهاددانشگاهی استان اردبیل در سال جاری هم رویداد دیدار با فناوران فردا را با همکاری مؤسسه آموزشی فرهنگی نخبگان برگزار می‌کند.

وی به برگزاری دومین دوره از این رویداد در هفته جاری با هدف ایجاد انگیزه در دانش آموزان اشاره و تصریح کرد: آشنایی دانش‌آموزان با مفهوم فناوری‌های نوین و به کار بستن اطلاعات برای ایجاد و یا کسب شغل مناسب در آینده کاری، آموزش ایده‌پردازی، خلاقیت و نوآوری، تشویق دانش‌آموزان به کار گروهی، آموزش روش تحقیق به روش ساده، تمرین کار گروهی، حمایت از ایده‌ها به منظور افزایش قدرت ریسک، بالا بردن اعتماد به نفس در دانش‌آموزان و بهره‌مندی از تجربیات کارآفرینان موفق از اهداف این رویداد بوده است.

حسین واثقی، مربی رویداد دیدار با فناوران فردا نیز در این خصوص گفت: پس از ایجاد طوفان فکری در دانش آموزان حاضر، تلاش کردیم تا آنها به اعتبارسنجی ایده ها بپردازند و تمرین کنند که ایده‌های خوب را برای‌شان قابل تشخیص باشد.

وی اظهار کرد: در ادامه، 26 ایده توسط دانش آموزان طرح گردید که با توجه به سرفصل‌های آموزشی 4 ایده خوب را برگزیدند و بر روی آنها به بحث پرداختند.

این مربی افزود: در مرحله دوم، دانش‌آموزان به تیم سازی برای اجرای ایده‌های برتر مشغول شدند که آشنایی با مهارت‌های بین فردی، مهارت گفتگو و تقسیم کار و رهبری از جمله مواردی بود که دانش‌آموزان در آن به فعالیت مشغول شدند.

واثقی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا ایده برتر این رویداد را در آینده بیشتر مورد توجه قرار داده و مسیری روشن را برای اجرای آن ترسیم نماییم، خاطرنشان کرد: شکل کار به شیوه‌ای پیش رفت که 4 تیم تشکیل شده به رقابت با یکدیگر پرداختند و بر روی نقاط ضعف و قوت ایده‌های خود کار کردند تا بتوانند به بهترین شیوه ارائه دست یابند.

گفتنی است سومین رویداد دیدار با فناوران فردا روز 29 آبان ماه در اردبیل برگزار می‌گردد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.