به گزارش ایرنا ، سخاوت بیرامی روز دوشنبه در همایش تجلیل از دبیران تربیت بدنی و ورزش افزود: در حالی که امسال حکم بازنشستگی 67 نفر از معلمان شاغل در مدارس صادر شده و حکم پنج معلم نیز تا پایان امسال صادر می شود، در سال تحصیلی جاری تنها 16 معلم جدید و 12 سرباز معلم جذب شدند.
وی با بیان اینکه هزار و 127 نفر از آموزش و پرورش این منطقه بازنشسته شده اند و هم اکنون نیز هزار و سه نیروی شاغل در تحصیل دانش آموزان فعالیت دارند، اظهار داشت: کمبود معلم بویژه در مقطع ابتدایی در حالی است که مدارس خلخال با کمبود و نبود نیروی خدماتی روبرو هستند.
او گفت: هیچ مجوزی نیز برای جذب نیروی خدماتی در مدارس صادر نشده است.
وی همچنین افزود: با جذب دبیران ورزش در سال های اخیر در کنار برطرف شدن کمبود معلم ورزش ، سطح ورزش آموزشگاهی نیز در این منطقه از لحاظ کمی و کیفی توسعه یافته است.
او برگزاری المپیاد درون مدرسه ای دانش آموزان را فرصتی مناسب برای استعداد یابی ورزشی و توسعه رقابت های ورزشی دانست و افزود: در چهار دوره المپیاد درون مدرسه ای دانش آموزان این منطقه موفق به کسب عناوین مختلف شدند.
فرماندار خلخال نیز در این جلسه گفت: در صورت داشتن برنامه مدون ورزشی از سوی دبیران ورزش مدارس تامین اعتبارات مورد نیاز این برنامه ها از محل اعتبارات استانی امکان پذیر خواهد بود.
فریدون بابایی با بیان اینکه احداث اماکن ورزشی بدون برنامه در برخی از روستاهای این شهرستان موجب بلااستفاده ماندن این اماکن ورزشی شده، افزود: خالی بودن سالن های ورزشی تعدادی از روستاها و نبود نیروی انسانی برای نگهداری امکانات آن برای اداره ورزش و جوانان مشکل شده است.
رییس شورای آموزش و پرورش خلخال گفت: انتظار از دبیران ورزش تلاش بیشتر برای ترویج فرهنگ ورزش در جمعیت دانش آموزی و تبدیل این فرهنگ به یک رفتار و عادت اجتماعی به جای صرف وقت برای استفاده از فضای مجازی آسیب زا است.
شهرستان خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.