جهاد دانشگاهی استان اردبیل تفاهمنامه‌ای را با هدف گسترش همکاری‌های فناورانه و آشنایی دانش آموزان با ایده های فناورانه با موسسه آموزشی و علمی نخبگان اردبیل به امضاء رساند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در مراسم امضای این تفاهمنامه که در قالب دیدار با فناوران فردا در محل مجتمع آموزشی نخبگان اردبیل برگزار شد، سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد جهاددانشگاهی استان اردبیل اظهار کرد: تبدیل ایده به پدیده و فناوری باید از ابتدایی‌ترین سال‌های آموزش به کودکان آموخته شود و جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل با درک این حساسیت آموزشی در بین دانش‌آموزان و نوجوانان وارد عمل شده و با طرح رویداد دیدار با فناوران فردا تفاهمنامه همکاری با موسسه آموزشی نخبگان را برگزار می‌کند.
مهران محمدی خاطرنشان کرد: به مجوز سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی اشاره و خاطرنشان کرد: هر ایده‌ای که به ذهان خلاق دانش‌آموزان می‌رسد باید زمینه عملیاتی شدن پیدا کند و ما معتقدیم هر اندازه در سنین پایه این آموزش‌ها به دانش‌آموزان ارائه شود به همان میزان می‌توانیم به فردای بهتر نوجوانان امیدوار باشیم.
وی با اشاره به اینکه رویداد دیدار با فناوران فردا در سه جلسه در مرکز آموزشی نخبگان ارائه می‌شود، تصریح کرد: این رویداد مطابق با برنامه پنج ساله ششم توسعه در حوزه تجاری‌سازی فناوری و اشتغال است که می‌تواند با ارائه راهکارهای فناورانه به دانش‌آموزان زمینه کشف استعدادهای آنان را در حوزه‌های فناوری به مراتب بیشتر از پیش تقویت کند.
سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد جهاددانشگاهی استان اردبیل به مفاد تفاهمنامه جهاددانشگاهی با مرکز آموزشی نخبگان اشاره کرد و افزود: آشنایی دانش‌آموزان با مفهوم کلی فناوری‌های نوین و به کاربستن اطلاعات در راستای ایجاد اشتغال و یا کسب شغل مناسب در آینده کاری، آموزش ایده‌پردازی، خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی، تشویق دانش‌آموزان به کار گروهی، آموزش روش تحقیق به روش ساده، تمرین کار گروهی، حمایت از ایده‌های دانش‌آموزی به منظور افزایش قدرت ریسک، اعتماد به نفس در دانش‌آموزان، بهره‌مندی از تجربیات کارآفرینان موفق از اهداف دیگر این رویداد می‌باشد.
محمدی اضافه کرد: ما امروز در مدارس با استعدادهای ناب دانش‌آموزان با موضوعات فناورانه مواجه هستیم که هدایت صحیح این استعدادها و توانایی‌هایی دانش‌آموزان جزو وظایف نهادها و دستگاه‌‌های اجرایی مرتبط همچون جهاد دانشگاهی است.
وی از ایجاد مدرسه کارآفرین در اردبیل خبر داد و اظهار کرد: ما سنگ بنای ایجاد این مدارس در اردبیل را در مدرسه نخبگان بنا نهادیم و امیدواریم در آینده شاهد تربیت نخبگان و مدیران برتر فناور در استان مستعد اردبیل باشیم.
در این دیدار که با حضور جمعی از دانش‌آموزان مرکز آموزشی نخبگان برگزار شد، مدیر این موسسه آموزشی در سخنانی توجه به حوزه تعلیم و تربیت معلمان را یادآور شد و اظهار کرد: چشم‌انداز مدرسه نخبگان در سه محور تعریف شده که یکی از محورهای اصلی آن تربیت شخصیت متحول و کارآفرین است که با محوریت این اصل تفاهمنامه همکاری با جهاد دانشگاهی استان اردبیل تدوین شده و به امضا می‌رسد.
عیسی عیسی‌زاده خاطرنشان کرد: ذهن دانش‌آموزان سرشار از ایده‌ها و تفکرات ناب فناورانه است که تلاش می‌کنیم با ایجاد فضای مناسب زمینه را برای کشف این استعدادها در مدرسه نخبگان اردبیل فراهم کنیم.
وی مشکل جامعه امروز را تحصیلات بالای همگانی بدون پشتوانه علمی و تخصصی دانست و افزود: هر فردی باید در رشته تحصیلی خود اطلاعات کامل و کافی را داشته باشد که عملیاتی کردن این ذهنیت‌ها و تولید محصول و تکنیک‌های فناورانه نیازمند توجه مسئولان در استان است.
عیسی‌زاده تربیت نسل شایسته و مفید در جامعه را مهم ارزیابی کرد و گفت: جهاد دانشگاهی با انتخاب مجتمع آموزشی نخبگان و طراحی رویدادهای دیدار با فناوران فردا راهگشای ایده‌پردازی‌های فناورانه در استان است که امیدواریم این سرمایه‌های علمی در استان به نحو شایسته هدایت شود.
در این مراسم تفاهمنامه همکاری جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل با مجتمع آموزشی نخبگان به امضاء رسید.
همچنین با حضور اساتید جهاد دانشگاهی استان در حوزه فناوری و ایده‌های نوین فناورانه به مدت سه روز دوره آموزشی به دانش‌آموزان این مجتمع آموزشی ارائه می‌شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.