از قدیم گفته‌اند ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است؛ این ضرب‌المثل را می‌شود برای موارد مختلفی به کار برد، مثلاً برای این جمله که «نیمه دوم، آغازی مهم‌تر است»
این جمله معنای بسیاری دارد و دولتمردان و مسئولین برای تکمیل نواقص نیمه اول، ضروری است برنامه ای مدون و منظم برای نیمه دوم سال به جدیت داشته باشند.
در نیمه دوم ‌سال دوم می‌توانند انگیزه و تلاششان را زیاد کنند،تصور نکنند که «ما نیمی از سال را از دست داده‌ایم و نیمه دیگر آن دردی از ما دوا نمی‌کند»
مهمترین اهداف دولت ها، رسیدن به رشد اقتصادی و فراهم کردن خدمات عمومی و تحقق عدالت اجتماعی است، برای تحقق این اهداف باید وظایف دولتها در کنار وظایف مردم و نهادهای عمومی و غیردولتی مشخص گردد و برای تحقق اهداف برنامه ریزی شود.
متأسفانه لایحۀ بودجه 97 از وزن و قواره لازم برخوردار نبود و بسیار ناپخته تنظیم شده بود و تنها موضوع مهمی که در آن لحاظ شده بود فقط افزایش نجومی درآمدهای دولت آنهم از هر طریق ممکن ولو به قیمت بیدار کردن دیو خفته تورم، تشدید رکود، کوچکتر شدن سفره مردم و افزایش نارضایتی در جامعه رابه دنبال داشت وآینده زندگی مردم و همچنین رتق و فتق امورات و اداره کشور در سال پیش رو را با ابهام و اما و اگر روبرو کرده است.
از افزایش کرایه حمل و نقل کالا و مسافر گرفته تا رشد قیمت مایحتاج مردم، افزایش هزینه های جاری مردم، واردات گران کالا با نرخ جدید دلار، افزایش قاچاق، رکود تولید و...متأسفانه همه این موارد زندگی مردم را فلج و موج جدیدی از تورم و رکود را در این نیمه اول سال به راه انداخت.
اما با این اوصاف که همه دچار مشکل بودند دولت توانست مشکل کسری بودجه سال 97 را حل کند و با اقدامات اساسی و زیربنایی که جور آن را مردم کشیدند، موجب انضباط مالی و کاهش هزینه های جاری گردید.
مسئولین ما می توانستند بجای دست کردن به جیب مردم و تامین بودجه کشور، با پرهیز از خام فروشی و حمایت از صادرات غیرنفتی و حضور در بازارهای جهانی و دست آخر با تحقق و پیاده سازی اقتصاد مقاومتی رشد درآمدهای ارزی کشور را بیش از پیش سرعت بخشیده و شر این مشکلات را از سر ایران ثروتمند دور کنند و برای جوانان کشورمان نیز اشتغال ایجاد نمایند.
مسئولین ما باید منافع ملی و رونق اقتصادی و همچنین معیشت مردم عزیزمان را مدنظر داشته باشند و بدانند هر چه دارند از مردم دارند و هنوز برای تحقق اهداف خود و کاهش مشکلات مردم در این سال جاری هنوز شش ماه فرصت دارند و بدانند 'ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است'.
/6016/7110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.