به گزارش ایرنا ، رضا کریمی روز شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات عشایر اراضی پایاب سد خدا آفرین ، هدف اساسی از اجرای پروژه عظیم و ملی اراضی پایاب سد خدا آفرین را خدمت به عشایر و نسل های آینده ای دانست که در خطه مرزی مغان در سنگر تولید در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تلاش می کنند.
نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: هدف عمده ای که در این پروژه دنبال می شود ساختن آینده ای مطمئن برای عشایر است ، اگر از امروز به فکر مدیریت بهینه در مصرف آب کشاورزی نباشیم نسل آینده عشایر با مشکلات و معضلات فراوانی روبرو خواهند شد.
کریمی گفت: اگر این پروژه و دیگر پروژه های مرتبط با جدیت و دقت دنبال نشود و از هم اکنون به فکر مدیریت آب نباشیم به مشکلات مناطق جنوبی کشور که از بی آبی درگیر مشکلات عدیده ای هستند، دچار خواهیم شد.
وی افزود: تولیدات عشایر ایل شاهسون برای استان و کشور بسیار حائز اهمیت است، هنوز بعد از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی وارد کننده گوشت قرمز هستیم در حالی که تبدیل مراتع به مزارع کشاورزی باید به گونه ای باشد که تولیدات دامی عشایر را به مخاطره نیاندازد.
کریمی گفت: عشایر باید با اتحاد و انسجام و همدلی با مسئولان ، آنها را در بهره بردارای از اراضی پایاب سد خدا آفرین یاری و دامپروری خود را نیز مطابق با استانداردهای پذیرفته شده جهانی زیر نظر کارشناسان در وضعیت موجود مدیریت کنند.
طرح بزرگ پایاب سد خدا آفرین با درخواست رئیس جمهوری و تایید مقام معظم رهبری و اختصاص بخشی از یک میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای مهار آب های مرزی استان اردبیل از سال 92 اجرایی شده است.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.