مسعود امامی یگانه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: شهرداری ها باید نشست هیات های عالی سرمایه گذاری را با حضور متخصصان و مشاور ذی صلاح بطور مستمر برگزار و با توجه به ظرفیت های موجود در هر شهر زمینه حضور سرمایه گذاران برای توسعه و عمران شهری را فراهم کنند.
وی بیان کرد: منابع اعتباری مطمئن و پایدار با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی و واگذاری بخش عمده ای از پروژه های شهری به مردم در عمران و آبادانی شهرها و رونق کسب و کار نقش بارزی به دنبال خواهد داشت .
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری با اشاره به اینکه بهره گیری از تسهیلات ارزان قیمت دولت برای اجرای پروژه های سرمایه گذاری فرصتی مناسب برای اجرای طرح های درآمدزا و توسعه شهری برای شهرداری ها است گفت: تاکنون طرح های پیشنهادی تعدادی از شهرداری های استان به سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ارسال شده و بقیه شهرداری ها نیز در این خصوص باید برنامه ریزی کنند.
امامی با بیان اینکه در حوزه درآمد پایدار شهری قوانین و دستورالعمل های حمایتی مشخصی وجود دارد افزود: شهرداری ها باید با مشارکت شوراهای اسلامی شهر طوری برنامه ریزی نمایند که فارغ از اعتبارات کمکی دولت بتوانند امورات شهری را به نحو شایسته مدیریت کنند.
وی گفت: دولت امسال بیش از 30 میلیارد تومان از محل اعتبارات قانون مالیات بر ارزش افزوده، عوارض آلایندگی و ارزش افزوده گاز طبیعی به شهرداری های استان کمک کرده است.
استان اردبیل دارای 29 شهر است .
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.