' در ایامی که مردم استان به جهت تصویب «منطقه آزاد اردبیل» در مجلس شورای اسلامی شور و شوق خاصی داشتند و در همه جای استان، مردم از برکات و نعمات این موضوع سخن می گفتند و امید در مردم استان به جهت تصویب آن زنده شده بود، طرح استان «آذربایجان شمالی» توسط نمایندگان شهرستانهای شمالی استان، روح این امیدواری را در بین مردم تضعیف کرد و موجبات ایجاد تفرقه بین مردم شد.
حلاوت و شیرینی های تصویب منطقه آزاد اردبیل که در سایه تلاشهای نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و همچنین استاندار ساعی و تلاشگر استان به بار نشسته بود، با سیاه نمایی و هیاهوی بیهوده برخی نمایندگان، برابر شد با تلخی هایی که چیزی جز تفرقه در بین مردم هدفی دیگر را در پی نداشت.
به نظر می رسد طراحان این موضوع به نوعی با این رفتار خود سعی در سرپوش گذاشتن بر عملکرد سوال برانگیز و ضعیف خود در مجلس شورای اسلامی بودند و حالا که نزدیک به سه سال از عمر این دوره مجلس شورای اسلامی سپری شده و نزدیک انتخابات هستیم، این نمایندگان می خواهند اذهان مردم را با طرح چنین موضوعاتی مخدوش نموده و افکار مردم را به جاهای دیگر بکشانند.
اغلب کارشناسان بر این موضوع تاکید دارند که در سالهای اخیر کار آنچنانی در حوزه های مختلف توسعه ای و زیربنایی شهرستانهای شمالی توسط نمایندگان صورت نگرفته است و این بحث، نمایندگان این شهرستان ها را در سال پایانی این دوره مجلس توسط مردم به چالش خواهد کشاند، برای همین است که این نمایندگان به دنبال طرح استان «آذربایجان شمالی» هستند تا سرپوشی بر عملکرد سراسر انتقاد برانگیز خود داشته باشند.
در حالی که بزرگترین و اساسی ترین پروژه های حوزه آب و خاک استان بدون هیچ گونه تاثیری از جانب این نمایندگان، توسط دولت در شمال استان در حال اجراست، طراحان این موضوع با بهانه قرار دادن عدم توجه دولت به این شهرستانها سعی در تشویش اذعان عمومی و به نوعی به دنبال سیاه بازی برای افکار عمومی هستند.
هدف دیگری که طراحان استان «آذربایجان شمالی» از این ایده خود داشتند، به ورطه فراموشی کشاندن رفتار خود در قبال موضوع الحاق شهرستان نمین به منطقه آزاد بود، تا از این طریق رفتار ناپسند خودشان که خود نماینده مردم شریف شمال استان در نشست خبری با رسانه های استان بدان اذعان داشت، سرپوش بگذارند.
طراحان این بحث باید بدانند که طرح چنین موضوعاتی به جز ایجاد تفرقه و دامن زدن به اختلافات قومی و قبیله ای هیچ عواید دیگری برای مردم منطقه نخواهد داشت، هرچند در روزهای اخیر اغلب مردم استان نیز به این مهم پی برده اند و به نظر می رسد خود نمایندگان طرح کننده استان «آذربایجان شمالی» به این نتیجه رسیدند که این بحث هیاهویی برای هیچ بوده و دیگر زمان سیاه نمایی و فریب افکار عمومی به سر رسیده است'.
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.