به گزارش ایرنا ، دستگاه ERCP برای اولین بار در استان راه اندازی شده و با این روش، برداشتن سنگ انتهای مجرای صفراوی ، مشترک با روش اندوسکو‌پی و فلور‌وسکوپی بدون نیاز به عمل جراحی میسر می شود.
آیت الله سید حسن عاملی روز سه شنبه در آیین راه اندازی این بخش گفت: مساله سلامت، حیاتی ترین مساله جامعه بوده و تامین آن بزرگترین وظیفه‌ دولت است.
وی بیان کرد: دولت تمام تلاش خود را در این زمینه به کار گرفته و با اجرای طرح تحول سلامت شاهد گسترش خدمات درمانی به مردم هستیم.
امام جمعه اردبیل اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از لحاظ اقتدار علمی، تحقیقاتی و پزشکی جزو قدرت‌ های برتر دنیا است و جایگاه ویژه ‌ای در بین کشورهای قدرتمند پزشکی دارد.
آیت الله عاملی افزود: استان اردبیل به لحاظ همسایگی با جمهوری آذربایجان ، شاهد سفر اتباع این کشور و استفاده از امکانات درمانی استان می باشد و باید در راستای توسعه گردشگری سلامت امکانات درمانی ویژه ای در مراکز درمانی استان تامین شود.
دکتر قدرت اخوان اکبری ، رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل هم در این آیین گفت: بکارگیری این دستگاه پیشرفته تشخیصی ، درمانی تحت نظارت مستقیم فوق تخصص گوارش گامی ارزشمند در کاهش آمار اعزام بیماران به سایر استان ها می باشد.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.