جواد آقازاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حوزه تخت های بیمارستانی شاخص آذربایجان غربی پیش از دولت تدبیر و امید، یک تخت به ازای هر یکهزار نفر بود که توانستیم در طول این دولت به 1.3 ارتقا دهیم.
وی اضافه کرد: امسال با بهره برداری از بیمارستان هایی که در مراحل پایانی ساخت قرار دارد، این شاخص به 1.7 می رسد.
وی ادامه داد: در سال 1392 در بخش بهداشت و درمان رتبه 29 کشور را داشتیم که با اقدامات انجام شده در طول دولت تدبیر و امید این رتبه به هفت کاهش یافته است.
وی بیان کرد: یکی از بزرگترین پروژه هایی که در دولت تدبیر و امید انجام شده توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) است که در طول یک سال، یک بیمارستان 220 تختخوابی ساخته و تجهیز شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: هزینه ساخت این بیمارستان 600 میلیارد ریال و هزینه تجهیز آن 150 میلیارد ریال است که در این ماه به بهره برداری می رسد.
آقازاده افزود: پروژه بزرگ بعدی آزمایشگاه مرجع است که در کنار بیمارستان امام خمینی (ره) احداث می شود و در ماه جاری به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: با بهره برداری از این پروژه بخش های آزمایشگاه و پاتولوژی بیمارستان امام خمینی (ره) به این مرکز انتقال داده می شود.
وی اضافه کرد: آزمایشگاه رفرانس در واقع آزمایشگاه ارجاعی است و تمامی مراکزی که نیاز به آزمایش های تخصصی و فوق تخصصی داشته باشند به این مرکز ارجاع داده می شوند .
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: کلینیک تخصصی و فوق تخصصی تدبیر نیز پروژه دیگری است که با 26 هزار متر مربع زیربنا احداث می شود و بخش دی کلینیک و داروخانه رباتیک آن در ماه جاری افتتاح می شود.
آقازاده گفت: این داروخانه نخستین داروخانه رباتیک در سطح کشور است که قادر خواهد بود روزانه داروی مورد نیاز چهار هزار بیمار را تامین کند.
وی ادامه داد: راه اندازی این داروخانه را شرکت فنلاندی بر عهده گرفته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: دی کلینیک نیز دارای پنج اتاق عمل و 30 تخت است و اعمال جراحی سرپایی بیمارستان امام خمینی (ره) به این مرکز انتقال می یابد.
آقازاده افزود: ظرفیت بیمارستان امام خمینی (ره) به دی کلینیک تدبیر اضافه می شود و از بار بیمارستان امام کاسته می شود.
وی ادامه داد: این کلینیک در نوع خود بی نظیر است و در آن علاوه بر درمانگاه های تخصصی و فوق تخصصی، 2 طبقه برای دندانپزشکی، یک طبقه برای بهداشت، آموزش شیوه سالم زندگی، خود مراقبتی و مشاوره درنظر گرفته شده است .
به گزارش ایرنا، در حال حاضر دهها طرح بهداشتی درمانی در آذربایجان غربی اجرایی شده است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.