به گزارش ایرنا، فریبا محمدیان روز دوشنبه در نشست هم اندیشی با روسای هیات‌های ورزشی استان اردبیل در سالن کنفرانس ورزشگاه شش هزار نفری رضازاده اردبیل افزود: تنها با کمک های دولتی نمی توان شاهد توسعه و پیشرفت ورزش کشور شد و به جایگاه حقیقی خود در ورزش رسید چرا که حوزه ورزش بسیار وسیع است.
وی با اشاره به شرایط اقتصادی جامعه و کمبود منابع مالی در کشور اظهار داشت: قطعا منابع موجود جوابگوی نیازهای بخش ورزش نخواهد بود و باید تلاش شود با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و جذب اسپانسر مالی برنامه ها و مسابقات ورزشی را اجرا کرد.
وی بیان کرد: با این شرایط و با تفکر دولتی و استفاده از منابع دولتی نمی توان در ورزش آن طور که باید به موفقیت دست یافت و برای همین امروز برخورداری از تفکر بخش خصوصی نیاز اساسی هیات‌های ورزشی است.
او اضافه کرد: اعتقاد داریم برخی از استانها توانایی پیشرفت جهشی در بعضی رشته های ورزشی را داشته و می توانند ورزشکاران قهرمان و ملی‌پوشی نیز به ورزش کشور معرفی کنند اما برای این کار اجرای مناسب طرح آمایش و کشف استعداد ها ضروری است.
وی با ابراز ناراحتی از عدم راهیابی بانوان ورزشکار برخی از استانهای کشور به بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتای اندونزی ادامه کرد: با وجود این همه توانایی و استعدادهای ورزشی در بخش بانوان در استانها انتظار می رود با برنامه ریزی منسجم و هدفمند شاهد درخشش بانوان ورزشکار در میادین بین‌المللی و حساس آسیایی باشیم.
محمدی گفت: در بازیهای آسیایی جاکارتا در بخش مردان ورزشکاران توانمندی از استان اردبیل حضور داشتند ولی متاسفانه از این استان هیچ بانوی ورزشکاری به این مسابقات اعزام نشده بود که لازم است متولیان ورزش استان به ورزش بانوان توجه بیشتری داشته باشند.
وی افزود: نائب رییسان هیات های ورزشی در سراسر کشور باید توجه ویژه به ورزش بانوان در استانها داشته باشند و گزارش مرتب و مداومی از فعالیت آنها به وزارت ورزش و جوانان منعکس شود و ما نیز نظارت دقیقی بر فعالیت استانها در این بخش خواهیم داشت.
معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: در برخی از هیات‌های ورزشی در استانها مشاهده می شود که مسئولان مربوطه در طول سال یکبار هم ورزشکاران را نمی بینند و ارتباط مستمر و مناسبی نیز ندارند که این کار به هیچ عنوان شایسته نیست.
وی بیان کرد: هیات های ورزشی نباید تنها به ورزش قهرمانی پرداخته و به ورزشکاران حرفه ای توجه کرده و از پرداختن و توسعه ورزش همگانی غافل شوند بلکه در کنار توجه به ورزش قهرمانی توسعه و گسترش ورزش همگانی نیز در الویت قرار گیرد.
به گزارش ایرنا ، با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان روز دوشنبه سالن دو منظوره ورزشی شهدای آراللو شهرستان اردبیل با اعتباری بیش از هشت میلیارد ریال و نیز سالن نشاط و امید دیزج شهرستان گرمی با 9 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.