به گزارش خبرنگار ایرن، مهرزاد حمیدی روز چهارشنبه در آیین اعزام تجهیزات ورزشی به مدارس استان اردبیل افزود: تا سال گذشته تنها 70 میلیارد ریال به این حوزه اختصاص یافته بود که با مستقل شدن ردیف اعتباری تربیت بدنی در دولت این رقم افزایش چشمگیری یافته است.
وی بیان کرد: تامین تجهیزات ورزشی یکی از مهم ترین ستون های توسعه این بخش در مدارس می باشد که در کنار معلم و فضای ورزشی می تواند در روتق ورزش دانش آموزی تاثیرگذار باشد.
او توجه به تربیت بدنی دانش آموزان را یکی از مهم ترین اولویت های وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: در همین راستا زنگ تربیت بدنی در دوره های متوسطه از یک ساعت به دو ساعت افزایش یافته است.
حمیدی افزود: 350 زمین چمن مصنوعی در مدارس کشور در سال جاری ایجاد شده که 150 مورد از این زمین ها با همکاری بخش خصوصی انجام شده است.
وی به افزایش مسابقات ورزشی و المپیاد های درون مدرسه ای اشاره کرد و گفت: این اقدامات با هدف ارتقای سلامت جسمی ، روانی و تربیتی دانش آموزان انجام می شود.
وی ادامه داد: دانش آموزان در میدان بازی و مسابقه باید با مهارت های زندگی آشنا شوند و احترام به بزرگتر، رفاقت در عین رقابت و همچنین رعایت حقوق دیگران را در زنگ تربیت بدنی فرا بگیرند.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: باید فضای مدرسه طوری باشد که دانش آموزان با اشتیاق بیشتری وارد مدرسه شوند و تقویت بخش تربیت بدنی و تامین تجهیزات و فضای مورد نیاز باعث تحقق این امر می شود.
/6016/3006
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.