غرفه انجمن علمی عرفان اسلامی ایران در نمایشگاه هفته پژوهش ضمن عضو گیری به معرفی دستاوردهای پژوهشی و تحقیقی خود پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبری جماران غرفه انجمن علمی عرفان اسلامی ایران ضمن عضوگیری و معرفی ساختار و فعالیت های این انجمن، به معرفی و عرضه آثار و کتب غنی عرفان اسلامی و آثار عرفانی حضرت امام خمینی(س) و برخی کتب عرفان به زبان عموم در این نمایشگاه پرداخت.

انجمن علمی عرفان اسلامی ایران که چندسالی از تاسیس آن می گذرد از سال 87 فعالیت جدی خود را به منظور برنامه ریزی های علمی متمرکز و تأکید بر مبانی عرفان اسلامی، به ویژه اندیشه امام خمینی(س) و دیگر عارفان معاصر آغاز کرده است و تلاش می کند در زمینه عرفان نظری و عملی به معرفی عرفان غنی شیعی بپردازد.

طی روزهای برگزاری این نمایشگاه اعضای این انجمن از جمله دکتر فاطمه طباطبایی، دکتر نجفقلی حبیبی، دکتر فروغ احراری و دکتر شایسته ضمن حضور در غرفه انجمن علمی عرفان اسلامی ایران به پرسش های علاقمندان پاسخ دادند و به گفتگو با مراجعین پرداختند.

این انجمن تا کنون دو شماره از دوفصلنامه علمی و تخصصی پژوهشنامه عرفان را منتشر نموده است. شماره دوم این دوفصلنامه که ویژه بهار و تابستان سال 89 است مقالاتی با عنوان رابطه اخلاق کاربردی و عرفان عملی به قلم محمدرضا احمدی طباطبایی، مطالعه تطبیقی جهان شناسی عرفان اسلامی و هندویی اثر شهرام پازوکی و محمد کوکب، اندیشه ختم ولایت نزد ترمذی و ابن عربی در گذر از گفتمان صدق به گفتمان ولایت اثر مهدی سپهری و عقل نظری در ترازوی عرفان(بررسی دیدگاه قونوی) از سیدمحمود یوسف ثانی را منتشر نموده است.

دوفصلنامه علمی و تخصصی پژوهشنامه عرفان که مدیرمسوولی آن را سرکار خانم دکتر طباطبایی برعهده دارد توسط موسسه عروج چاپ و منتشر می شود.

اهداف کلی انجمن علمی عرفان اسلامی ایران در برگیرنده سازمان دهی و مدیریت مطالعات و پژوهش در حوزه عرفان اسلامی، بررسی و تبیین، تصحیح و نقادی متون اصیل عرفانی با رویکرد علمی، تبادل و تعامل میان نیروهای متخصص و فعال سازی محیط علمی و بررسی تحلیلی و تطبیقی عرفان اسلامی و دیگر عرفان هاست.

نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری از 4 تا 9 دی در محل مصلی تهران برگزار گردید و نهادها و ارگان های دانشگاهی، دولتی، پژوهشی و علمی به معرفی دستاوردهای خود پرداختند. انجمن علمی عرفان اسلامی ایران زیرنظر پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی و به ریاست خانم دکتر فاطمه طباطبایی به فعالیت می پردازد. علاقمندان برای آشنایی بیشتر با این انجمن می توانند به پایگاه اینترنتی www.anjoman-erfan.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.