ان شاءالله این چهره‌های جوان علاوه بر حفظ قرآن به مفاهیم آن نیز برسند و در آینده جزو دانش‌پژوهان برتر در عرصه های دینی و معرفتی باشند.

پایگاه خبری جماران، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین معزی، طی یادداشتی به مناسب برگزاری مراسم اختتامیه دوره حفظ قرآن کریم در حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان، به بررسی وضعیت دینی جامعه و فرهنگ قرآنی کشور پرداخت:

روز گذشته مراسم اختتامیه دوره ۴۵ روزه حفظ قرآن، ویژه نوآموزان قرآنی در حوزه علمیه امام حسن مجتبی علیه السلام لواسان برگزار شد.

این دوره با همکاری حوزه علمیه امام حسن مجتبی علیه السلام لواسان و به همت موسسه بیت الاحزان حضرت زهرا سلام الله علیها در مدت بیش از ۴۰ روز برگزار شد و قریب به ۳۰ نفر از نوجوانان و جوانان در دوره تابستانه شرکت داشتند و موفق به حفظ قرآن از یک جز تا سه جز شدند و ان شاءالله در ادامه با حضور‌ در دوره بلند مدت سالیانه به حفظ کل قرآن کریم نائل‌ خواهند شد.

معتقدیم حوزه علمیه خانه ای برای فعالیت‌های دینی، علمی و آموزشی است و در همین راستا حوزه علمیه امام حسن مجتبی علیه السلام توانست با همکاری سایر دستگاه‌های علمی، دوره آموزشی حفظ قرآن را برگزار نماید.

در ایامی‌ که برخی با ناامیدی سخن می گویند‌ و با ترسیم آینده‌ای منفی و تاریک موجب دلسردی جامعه می‌شوند، و همگام با تبلیغات دشمنان دین علیه جامعه اسلامی ایران هجمه می‌کنند، ناگهان انسان با دیدن چنین نوجوانان و جوانان پاک که با هزینه شخصی، دوران فراغت تابستان خود را وقف شرکت در دوره حفظ قرآن کرده‌اند، اطمینان می‌یابد که آینده جامعه اسلامی سرشار از امید بوده و ان شاءالله تبلیغات دشمنان دین محکوم به شکست خواهد بود.

ان شاءالله این چهره‌های جوان علاوه بر حفظ قرآن به مفاهیم آن نیز برسند و در آینده جزو دانش‌پژوهان برتر در عرصه های دینی و معرفتی باشند.

همانطور که مقام معظم رهبری به متولیان فرهنگی فرمودند به جامعه امید تزریق کنید، معتقدیم یکی از مصادیق تزریق امید به جامعه برگزاری چنین دوره‌هایی برای نوجوانان و جوانان است زیرا در شرایط کنونی، تربیت نیروی انسانی متعهد، متدین و انقلابی از زیرساخت‌های مهم و ضروری برای آینده جامعه اسلامی است.

خانواده به عنوان رکن مهم جامعه، تاثیر بسزایی در سوق دادن و ورود نوجوانان و جوانان به محافل قرآنی و معرفتی دارند.

هم اکنون هزاران نوجوان و جوان در سراسر کشور مشغول آموزش‌ حفظ کل قرآن، مفاهیم و معارف قرآنی در موسسات وابسته به بیت الاحزان حضرت زهرا سلام الله علیها می‌باشند‌.

امام رضا علیه السلام می فرماید: اگر محاسن کلام ما و زیبایی‌های معارف اسلامی به مردم برسد، از ما تبعیت خواهند کرد و ما امروز مصداق بازر این حدیث رضوی را در جوامع فرهنگی و مذهبی شاهد هستیم.

خانواده و اقشار مختلف مردم وقتی زیبایی کلام اهل بیت علیهم السلام را می‌بینند حاضرند با جان و دل نوجوانان و جوانان خود را با هزینه شخصی برای تربیت دینی و قرآنی آماده سازند و با تشویق فرزندان خود، آنها را در کسب رتبه های برتر علمی و رسیدن به معارف دینی و قرآنی همیاری نمایند.

 مجاهدت خانواده ها و مسئولان برگزاری دوره، همان تزریق امید به جامعه بوده و نشان می‌دهد‌ با وجود شرایط سخت جامعه، هستند افرادی که با فهم زیبا از معارف دینی در مسیر تحقق و تبیین فرهنگ قرآنی همت گماشته‌اند.

تصاویری از مراسم اختتامیه حفظ قرآن کریم در حوزه علمیه امام حسن مجتبی علیه السلام لواسان:

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.