• کدخبر: 1405123
  • منبع: پایگاه خبری و اطلاع رسانی آیت الله العظمی مدرسی
  • نسخه چاپی

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یکی از مراجع تقلید کربلا، طی سخنانی به مناسبت نیمه شعبان از مردم خواستند: «با رعایت نکات بهداشتی و پیشگیرانه به کادر درمان کمک کنند تا با همکاری همدیگر بتوانیم از این شرایط سخت به سلامت عبور کنیم».

به گزارش جماران، آیت الله العظمی مدرسی، یکی از مراجع کربلا،  طی سخنانی به مناسبت نیمه شعبان و میلاد منجی بشریت علیه السلام با بیان اینکه مؤمن همواره در همه ناملایمات و سختی‌ها ناامید و مأیوس نمی‌شود اظهار کردند:

«خداوند در قرآن میفرماید: (زمانی را یاد کن که تومار آسمان را مانند در هم پیچیدن نامه‌ها، در هم می‌پیچیم. همان‌طور که نخستین آفرینش را آغاز کردیم، مجدداً آن را در قیامت به انجام خواهیم رساند. این را به‌طور قطع وعده داده‌ایم، و وفای به آن، وظیفه‌ی ماست. آری، حتماً به انجام می‌رسانیم به‌راستی پس از تورات، در زبور نیز نوشتیم که بندگان شایسته‌ی من، زمین را به ارث خواهند برد). و صدها آیه مشابه دیگر که دلالت بر اراده الهی دارد که وارثان زمین صالحان هستند. اراده‌ای که با ظهور امام عصر عجل الله تعالی فرجه محقق خواهد شد».

ایشان افزودند: «مسأله ظهور امام عصر مسأله‌ای است که عموم مردم بر آن واقفند و بدخواهان نمی‌توانند در آن شک و شبهه ایجاد کنند. چرا که تنها مبنی بر ایمان نیست و ضرورت و اهمیت آن در وجدان‌های بیدار قابل احساس است. اقتضای عدل الهی و وعده صادق خداوند بر پیروزی مؤمنین و مجازات ظالمان بر ظهور منجی دلالت می‌کند».

آیت الله العظمی مدرسی عنوان کردند: «مؤمن، منتظر وعده الهی است. اما این انتظار، انتظار منفی نیست، بلکه سبب تکامل و اصلاح او می‌شود و انسان را در برابر مشکلات و دشمنان قوی نگه می‌دارد».

معظم‌له در ادامه افزودند: «جشن‌هایی که به مناسبت میلاد امام عصر برگزار می‌شود باعث سرزندگی و امید است. و در دور کردن یأس بسیار مهم است».

ایشان در همین راستا از خطبا و وعاظ خواستند در این شرایط با بهره‌گیری از وسایل نوین ارتباطی به تبلیغ و گرامیداشت مناسبت‌های دینی بپردازند و فرمودند: «از خطبای محترم می‌خواهم نگذارند شرایط قرنطینه بر فعالیتشان تأثیر بگذارد و با کمک اینترنت و وسایل ارتباطی فعالیت تبلیغی خود را ادامه دهند».

آیت الله العظمی مدرسی در خاتمه بیاناتشان از مردم خواستند: «با رعایت نکات بهداشتی و پیشگیرانه به کادر درمان کمک کنند تا با همکاری همدیگر بتوانیم از این شرایط سخت به سلامت عبور کنیم».

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1405123
  • منبع: پایگاه خبری و اطلاع رسانی آیت الله العظمی مدرسی
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.